منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

آتش سوزی های مداوم جنگل های بلوط مایه نگرانی است

IMAGE636052078580575040
1395/05/07
نویسنده و شاعر کرد زبان کرمانشاهی گفت:آتش سوزی های سالیان اخیر جنگل های بلوط به هر دلیلی که باشد مایه نگرانی است.
رضا موزونی نویسنده و شاعر نام آشنای کرمانشاهی در گفتگو با خبرگزاری کردپرس اظهارداشت: کرمانشاه بخشی از جغرافیای زیبای زاگرس است و آنچه را که در جمله و نگاه اول در ذهن شکل می گیرد درختان و طبیعت آن است.
وی افزود: کرمانشاه و زاگرس را اگر منهای طبیعت و درختان بلوطش کنیم دیگر چیزی از آن نمی ماند.
مجری توانمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه بلوط را زینت بخش کوه های زاگرس و کرمانشاه توصیف نمود و ادامه داد: من فکر می کنم درختان بلوط مرزدارانی هستند که با نگاهی شاعرانه می توان میوه های آن را به گلوله هایی تشبیه کرد.
وی درختان بلوط را از زمان های گذشته پناهگاه مردم در تلخی ها و شادی ها عنوان کرد و بیان داشت: در طول 8 سال دوران دفاع مقدس مردم در پناه و در آغوش این درختان مامن می گرفتند.
مورونی به آتش سوزی های سالیان اخیر در جنگلهای زاگرس اشاره کرد و تصریح داشت: آتش سوزی های سالهای اخیر در جنگلهای زاگرس به هر دلیلی که باشد مایه نگرانی است.
وی تاکید کرد: هرکس دل در گرو این آب و خاک دارد با دیدن و سوختن این درختان متاثر و افسرده خواهد شد به همین دلیل هرکس به نحوی با هر توانایی که دارد در حفاظت از این درختان می تواند کمک کند.
مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه از فعالیت های این کانون در حمایت از درختان بلوط جنگلهای زاگرس سخن گفت و خاطر نشان ساخت: دبیرخانه حامیان بلوط در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه تشکیل شده و از سراسر استان عضو می پذیرد.
وی از انجام فراخوان جشنواره حمایت از درختان بلوط در بخش های نقاشی، سفال و ادبیات خبرداد و درخصوص هدف این جشنواره نیز یادآور شد: نشان دادن احساس کودکان در قالب نقاشی، شعر و .. در جهت حمایت از درختان زاگرس از اهداف این جشنواره است