منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

خسارت 80 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی کرمانشاه

40257

1395/01/29

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی استان در پی سیل اخیر را حدود 80 میلیارد ریال اعلام کرد.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: سامانه اخیر بارشی که هفته گذشته در استان فعال بود، بارش‌های مناسبی را برای استان در پی داشت، بطوریکه میانگین 86 میلیمتری بارش برای استان به ثبت رسید.

وی گفت: این بارش‌ها نعمات ریادی برای بخش کشاورزی استان داشت، البته خسارت‌هایی را نیز به این بخش وارد آورد که به دلیل آمادگی و هماهنگی خوبی که در ستاد مدیریت بحران استان ایجاد شده بود، این خسارت‌ها به حداقل رسید.

 شهبازی با بیان اینکه بارش‌های اخیر حدود 80 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرد، افزود: بر اثر این بارش‌های شدید 10 هزار و 797 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان شامل 9692 هکتار از اراضی زراعی و 1105 هکتار از باغات استان خسارت دیدند.

وی اظهار کرد: از مجموع حدود 80 میلیارد رسال خسارت وارده به بخش کشاورزی استان، 36 میلیارد ریال مربوط به زیربخش زراعت، 31 میلیارد ریال زیربخش باغابنی و مابقی نیز مربوط به سایر زیربخش ها همچون شیلات، دام و طیور و آبخیزداری است.

وی با اشاره به بارش های مناسبی که در سال زراعی جاری در استان داشته‌ایم، گفت: امسال متوسط بارش استان 683 میلیمتر بوده که رقم مناسبی است و استان کرمانشاه از جمله استانهایی است که امسال هم پراکنش مناسب و هم شدت مناسب بارش‌ها را داشته است.