منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

ساماندهی “آبشوران” کرمانشاه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

40106

مجری پروژه ساماندهی آبشوران کرمانشاه پیشرفت کنونی این پروژه در فازهای مختلف را در مجموع 30 درصد اعلام کرد.

رضا بیگوند در گفت و گو با خبرگزاری ايسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این پروژه در چهار بخش شامل قطعه بالا دست میدان آزادگان، قطعه میدان آزادگان تا سه راه برق، قطعه سه راه برق تا میدان وزیری و قطعه میدان وزیری تا “قره‌سو” در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قطعه بالا دست میدان آزادگان به طور کامل اجرا شده و خاک‌ریزی روی کانال هم انجام شده، یادآوری کرد: در این قطعه در حال تحویل کار از پیمانکار هستیم.

مجری پروژه ساماندهی آبشوران تصریح کرد: در سایر بخش‌ها نیز سه پیمانکار مشغول کار هستند و هر بخش پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارد.

بیگوند ابراز امیدواری کرد در سال جاری پیشرفت پروژه با تخصیص اعتبار مناسب بیشتر شود و ادامه داد: برنامه داریم امسال در شاخه کانی روزان به سه راه برق برسیم و از شاخه سراب قنبر هم تا پایین دست کلانتری پل چوبی پیش برویم.

وی در خصوص تخصیص اعتبار پروژه آبشوران نیز یادآوری کرد: در حالی که قرار بود از سال 91 و در بازه زمانی سه ساله مبلغ 200 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شود، هنوز حدود 50 میلیارد تومان طی این سه سال دریافت کردیم.

به گفته مجری پروژه ساماندهی آبشوران، قرار بود در سال 94 از محل اعتبارات دولتی 12 میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی 10 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که از بخش دولتی فقط شش میلیارد تومان پرداخت شد و از بخش استانی هم رقمی تخصیص پیدا نکرد.

بیگوند در خصوص اعتبار ساماندهی آبشوران برای سال 95 هم افزود: هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست.

مجری پروژه ساماندهی آبشوران از بدهی چهار میلیارد تومانی به پیمانکاران پروژه هم خبر داد.

وی معتقد است، روند پیشرفت پروژه به میزان تخصیص اعتبار بستگی دارد و هر چقدر تخصیص اعتبار کند باشد، رقم مورد نیاز برای تکمیل ساماندهی آبشوران در گذر زمان بیشتر خواهد شد.

گفتنی است: ساماندهی رودخانه آبشوران از سال 91 و در مسیر بیش از 14 هزار متر به شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه سپرده شد.