منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

وجود بی نظمی و نابسامانی در روند اجرای طرح پارکبان در کرمانشاه

1886234

1395/02/21

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: طرح پارکبان در کرمانشاه با وضعیت کامل بی‌نظمی و نابسامانی در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای اسلامی شهر کرمانشاه شامگاه دوشنبه به ریاست سید احسان احسانی و با حضور آرش رضایی، گزینه انتخاب سمت شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بحث نارضایتی از اجرای طرح پارکبان بود که خسرو زرافشانی عضو شورا در اینخصوص گفت: با توجه به برررسی که شخصاً انجام دادم نوع سرویس دهی پارکینگ‌ها در سطح شهر هیچ نظمی ندارد و پارکبان باری به هر جهت پول می گیرد.

زرافشانی ادامه داد: در حال حاضر بی نظمی و نابسامانی کامل در روند اجرای  پارکبان‌ها در کرمانشاه حاکم است.

باقری عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمانشاه  خواستار  ارائه مستندات مربوطه  در خصوص درآمدهای طرح پارکبان شد و گفت: باید گزارش کامل و مستند در خصوص اینکه چه مبلغی به خزانه واریز شده، چه مقدار برگشت خورده، چه مقدار پیمانکار گرفته و…  به شورا ارائه شود.

موسوی نیز گفت: با اینکه فلسفه وجودی پارکبان ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است اما تغییری در این وضعیت ایجاد نشده و همچنان ظرفیت جای پارک‌ها پر است.

در نهایت مقرر شد تا بعد از تسویه حساب پیمانکار طرح پارکبان  و ارائه گزارش  ریز مالی این طرح به شورا، در جلسات آتی ابهامات موجود برطرف شود.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست تصویب مبلغ ۶ میلیون تومان برای برگزاری مراسم پیاده روی روز پاسدار در کرمانشاه بود و احمد زاده سخنگوی شورا  گفت: لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) هر ساله  برای مراسم پیاده روی  روز پاسدار ۵ میلیون تومان از شورا می گرفت و امسال درخواست ۱۰ میلیون تومان را مطرح کردند که در کمیسیون ورزشی ۶ میلیون تومان آن مصوب شد.

در نهایت با موافقت اکثریت اعضا با این درخواست احمدزاده، ۶ میلیون تومان برای لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) جهت برگزاری مراسم پیاده روی روز پاسدار در کرمانشاه  تصوب شد.

طبق اعلام قبلی قرار بر این بود این جلسه ساعت ۱۸ امروز برگزار شود اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا و بعد از گذشت بیش از یک ساعت تاخیر، احمدزاده سخنگوی شورا در جلسه حضور یافت و جلسه رسماً شروع به کار کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه  حضور یافت و به سوالات اعضا پاسخ گفت.

دقایقی بعد از شروع جلسه امروز شورای کرمانشاه و اتمام صحبت ‌ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، سید احسان احسانی از خبرنگاران خواست جلسه را ترک کنند تا نشست خود را با حضور آرش رضایی به صورت غیرعلنی ادامه دهند.