منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 54 پروژه مهم در استان کرمانشاه

42300

1395/04/28

بهره برداری و یا عملیات اجرایی 54 پروژه مهم در استان کرمانشاه با دستور دکتر روحانی رییس جمهوری آغاز شد. طرح هایی با 3 هزار و 539 میلیارد تومان اعتبار که برای 9 هزار و 489 کرمانشاهی فرصت اشتغال ایجاد کرده اند.

به گزارش «شهرمن»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مراسم افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی همزمان این پروژه ها، عصر یکشنبه (27تیرماه) از طریق ویدئو کنفرانس و در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان کرمانشاه برگزار شد.

این پروژه ها که به منظور شکوفایی، توسعه، آبادانی و رونق اقتصادی در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود، عمدتا در بخش های بهداشتی، درمانی، دانشگاهی، صنعتی، راه و شهرسازی، عمرانی و شهری، طرح های مخابراتی و اپراتورها، کشاورزی، دامداری، مجتمع های گلخانه ای، سدسازی، شبکه های آبیاری و نیروگاهی است.

در بخش بهداشتی و درمانی این طرح ها شامل افتتاح 43 باب خانه بهداشت روستایی و چندین مرکز بهداشتی در سطح استان می باشد.

همچنین آغاز عملیات اجرایی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی، مرکز کاهش آسیب و 12 مرکز بهداشتی و درمانی از جمله دیگر این طرح ها است.

سد داریان، خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر، طرح انتقال و شبکه فرعی آبیاری، شبکه آبیاری درجه 2 و 3، طرح سد لاستیکی قره سو کرمانشاه و نیروگاه 110 مگاواتی اسلام آبادغرب نیز از جمله طرح هایی است که در بخش نیرو در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان افتتاح شد.

افتتاح بزرگراه، طرح بهسازی و احداث راه‌های روستایی در 51 روستا و همچنین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 540 تختخوابی، کمربندی بیستون و فاز دوم تونل مترو شهر کرمانشاه از جمله برنامه های دولت یازدهم در بخش عمرانی و راه و شهرسازی است.

آماده سازی ارائه اینترنت پهن باند روستایی در 287 روستای استان کرمانشاه و طرح های اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت ها و شبکه های مخابراتی و اینترنتی در این استان است.

در بخش صنعتی و کشاورزی این طرح‌ها شامل افتتاح کارخانه سیما فولاد جهان، 41 طرح سیستم آبیاری تحت فشار، هشت طرح پرورش دام و طیور است و آغاز عملیات اجرایی 13 پروژه شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، مجتمع گلخانه ای و احداث گاوداری شیری 2500 راسی می‌شود.