منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

بازگشت دوباره شعبانی به شهرداری کرمانشاه

82103243-70779072

1395/03/18

رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه؛ از بازگشت دوباره عبدالرضا شعبانی شهردار استیضاح شده، به شهرداری کرمانشاه خبر داد.

کیومرث احمدی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا از برگزاری جلسه معارفه شعبانی خبر داد و افزود: این جلسه عصر دوشنبه 17 خرداد با حکم شعبه چهار دادگاه حقوقی و عمومی کرمانشاه و با حضور چند تن از نمایندگان شورای اسلامی شهر کرمانشاه برگزار شد.
وی با تاکید براینکه ابقا شعبانی بر مسند شهرداری طبق حکم مقام قضایی است، افزود: بازگشت شعبانی بر مسند شهرداری تا صدور قطعی حکم قضایی موقت خواهد بود.
احمدی در خصوص غیرقانونی بودن استیضاح اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری، حکم برکناری شعبانی به تایید اعضای شورای شهر رسید در حالی که دو نفر از آنها (اعضای علی البدل شورا به نام های غلامرضا امیری و حمیدی فر) این حکم را امضا کرده بودند که حضور آنان در آن زمان به عنوان اعضای رسمی شورا غیرقانونی بوده است.
وی در باره علت غیرقانونی بودن روند استیضاح افزود: در زمان استیضاح شهردار کرمانشاه دو نفر اصلی عضو شورا به نام های رضا زین الدین و رضا حیدریان حکم توقف سلب عضویت خود را از دیوان عدالت اداری گرفته بودند که در نتیجه شرکت دو عضو علی البدل در جلسه استیضاح غیرقانونی بوده است.
به گفته این مسوول، شعبانی از امروز به عنوان شهردار کرمانشاه به کار خود ادامه خواهد داد.
تا پیش از این حامد لعل بخش به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه مشغول به خدمت بوده است.
بعد از استیضاح شعبانی اعضای شورای شهر کرمانشاه آرش رضایی را به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب کردند که مراحل حکم قانونی وی در حال گذراندن است.
شهر 900 هزار نفری کرمانشاه دارای 15 عضو شورای اسلامی است.