منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

كلاهبرداري ‌بزرگ ‌يا كارآفريني ‌اعجاب ‌انگيز

photo-shahreman-0810a

تجمع‌ مردم ‌پس ‌از بازداشت‌ مدير مكتب ‌گليم‌ و گبه ‌كرمانشاه

كلاهبرداري ‌بزرگ ‌يا كارآفريني ‌اعجاب ‌انگيز

مسئولين ‌هدف ‌از اين ‌بازداشت ‌را حفظ‌منافع ‌مردم ‌اعلام‌ كردند

 

شهرمن- گروه خبر

مدير يک شرکت توليدي و صادرات فرش در غرب ايران و استان کرمانشاه  که به جذب سرمايه هاي مردم اقدام و سودهاي 40 تا 70 درصدي به آنان پرداخت مي کرد، در حالي شب گذشته بازداشت شد که بسياري از سرمايه گذاران در اين شرکت، روز گذشته سود خود را دريافت کرده اند و به کلاهبردار بودن فرد مذکور شک دارند.

در پي انتشار خبر بازداشت مدير مکتب گليم و گبه کرمانشاه، مردم مقابل يکي از شعبات اين شرکت-پل چوبي- تجمع کردند و خواستار مشخص شدن وضعيت سرمايه‌هايشان شدند.

 بعيد مي دانيم کلاهبردار باشد

يکي از سرمايه گذاران که مايل نبود نامي از او آورده شود، در مصاحبه با خبرنگار شهرمن گفت: اين شرکت هر ماهه بدون تأخير و سر موعد سود سپرده گذاري را واريز مي کرده است. وي از بازداشت مدير شرکت مکتب گليم و گبه کرمانشاهان ابراز نارضايتي کرد و متذکر شد: مسئولين بايد دليل قانع کننده‌اي به خاطر اين بازداشت به مردم ارائه کنند.

فرد ديگري که در اين شرکت سرمايه گذاري کرده است اظهار داشت: شايعه اي بين مردم هست که مي گويند شکايت برخي بانک ها باعث بازداشت مدير شرکت گليم و گبه شده است. چون به دليل سود زياد و خوش حسابي اين شرکت مردم زيادي سرمايه هايشان را از بانک‌ها بيرون کشيده اند و در اينجا سرمايه گذاري کرده‌اند.برخي هم مي‌گويند چون ماليات پرداخت نکرده بازداشت شده است.

مدير کنترل شعبه هاي شرکت مکتب گليم و گبه کرمانشاه نيز گفت: در مدت همکاري با مدير شرکت هيچگاه نکته اي مبني بر اين که قصد کلاهبرداري داشته باشند نديده‌ام. وي از بازداشت حسابدار شرکت ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: چرا مدير حسابداري شرکت که خانم بسيار محترمي است بايد در بين مردم با دستبند بازداشت شود؟

يکي ديگر از کارمندان اين شرکت هم گفت: ما در خارج از کشور و شهرهاي ديگر کشور مانند زابل ، سمنان و… شعبه داريم. چرا فقط شعبه  کرمانشاه  دچار مشکل شده است؟

دستگيري اين فرد در راستاي حفظ منافع مردم است

بهرام فاضلي زاد مديرکل سياسي امنيتي استانداري کرمانشاه نيز در محل ازدحام مردم حضور پيدا کرد و به تجمع کنندگان گفت: دستگيري اين فرد در راستاي حفظ منافع شما بوده و اگر دير دستگير شده بود شايد ماجرايي همچون “پديده” پيش مي‌آمد.

وي با بيان اين که اين فرد از ماه ها پيش تحت نظر دستگاه‌هاي امنيتي بوده، گفت: اين فرد بارها از کشور خارج شده و اخيراً نيز قصد خروج از کشور را داشته است. اگر اين مرتبه هم خارج مي شد و ديگر بر نمي گشت آنگاه مي گفتيد چرا مسئولين هيچ کاري نکرده‌اند.

فاضلي زاد اظهار کرد: اين فرد هم اکنون در اختيار مراجع قضايي است و اموال او نيز ضبط شده و جاي نگراني نيست.

فاضلي زاد با انتقاد از افرادي که نزد مکتب گليم و گبه سرمايه گذاري کرده‌اند، گفت: جداي از مسائل شرعي، کجاي دنيا به سرمايه گذاري 72 درصد سود داده مي شود.

photo-shahreman-0810c

ضمانت بدهد مي تواند کار کند

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نيز که بين مردم حاضر شده بود، گفت: حرکتي که مسئولين در خصوص بازداشت اين فرد انجام دادند به خاطر شما بوده و بر اساس تجربياتي که از نمونه‌هايي همچون “پديده” داشتيم، تصميم به بازداشت اين فرد گرفته شد.

وي افزود: دستگاه قضايي در راستاي حمايت از حقوق مردم حکم بازداشت اين فرد را صادر کرده است.

وي گفت: خيلي از مردم تمام دارايي خود را فروخته و در اين شركت سرمايه گذاري کرده اند و بايد جلوي سوء استفاده احتمالي را مي‌گرفتيم.

رنجبر اظهار کرد: اين فرد هم‌اکنون تحويل مراجع قضايي است و جاي نگراني وجود ندارد. بايد مشخص شود پول هايي که از مردم جمع کرده را کجا سرمايه گذاري کرده است.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: با مدير اين شرکت جلسه گذاشتيم و از او خواستيم بازپرداخت پول هاي مردم را ضمانت کند که قول داد ظرف سه روز تضامين محکمي براي اين کار بياورد و چنانچه مطمئن شويم ضمانت هاي قابل قبولي دارد و مي تواند از عهده کار برآيد، امکان ادامه کارش فراهم خواهد شد.

photo-shahreman-0810b

دريافت سود بدون شفافيت خلاف شرع و قانون

معاون اجتماعي انتظامي استان کرمانشاه نيز در گفتگو با ايسنا با بيان اينکه حجم سرمايه گذاري در اين شرکت بالا بوده گفت:  سرمايه‌هاي مردم محفوظ است و اميدواريم در اسرع وقت به دست صاحبان خود برسد.

رئيس کل دادگستري استان کرمانشاه  نيز درباره‌ي اين پرونده  گفت: برخي عليرغم مجوزهاي تعريف شده براي يک فعاليت اقتصادي خاص و مشروع مسير کار خود را تغيير داده و اقدام به جذب سرمايه هاي مردم به اميد پرداخت سودهاي وسوسه انگيز مي‌کنند که عقل سليم از انطباق اين سودها با ترازهاي اقتصادي بازار ، نتيجه اي مشروع ، معقول و مطمئن نمي گيرد.

وي ادامه داد: از طرفي متاسفانه مراجع صادر کننده اين مجوزها هم پس از صدور، سازوکار نظارتي قابل قبولي ندارند که به محض انحراف اشخاص حقيقي و حقوقي از موضوع مجوز صادره، آن ها را از عمل خلاف قانون باز دارند و همين نقيصه مي طلبد مردم هوشياري بيشتري براي حفظ سرمايه هاي خود به کار گيرند.

وي در پايان بيان داشت: تضمين هاي اين واحدهاي به ظاهر اقتصادي هم تضمينات محکم و اطمينان بخشي نيست که سرمايه گذار را به امنيت خاطر براي سرمايه گذاري اش برساند ، مردم ما بايد بدانند دادن پول به اشخاص با هدف دريافت سود بدون شفافيت و مشخص بودن کار اقتصادي منطبق با موازين شرعي اساسا ممنوع و خلاف قانون است.