منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

میدان “شهرداری سابق” کرمانشاه را به اصالت تاریخی‌اش بازمی‌گردانیم

42365

1395/04/30

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: میدان انقلاب(شهرداری سابق) کرمانشاه را به اصالت تاریخی‌اش بازمی‌گردانیم.

کیومرث خانی لعل آبادی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: امسال اصلی ترین برنامه مرمتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مرمت و بازسازی سیمای منظری میدان انقلاب یا شهرداری سابق کرمانشاه است.

وی ادامه داد: این برنامه در قالب برنامه احیاء میادین تاریخی کرمانشاه صورت می‌گیرد.

لعل آبادی تصریح کرد: برای انجام این مهم 700 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده تا بتوانیم سیمای منظری این میدان و اطراف آن را به سیمای تاریخی و اصیلش که در تصاویر و عکس های قدیمی به وضوح قابل مشاهده است، برگردانیم.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در عکس های تاریخی مربوط به میدان کنونی انقلاب کرمانشاه نمونه اصیل معماری پیرامون آن کاملا قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: در این پروژه مرمتی هدف ما احیاء نماها و جداره‌های تاریخی اطراف این میدان است.

خانی لعل آبادی خاطرنشان کرد: پروژه های مرمتی از جمله کارهای مدت دار است که با توجه به ماهیت کار نمی‌توان بازده زمانی خاصی برای انجام آن در نظر گرفت.

وی اظهارکرد: متاسفانه در برخی مواقع، مقاومت برخی از مالکین مغاره‌های اطراف این میدان تاریخی مانع از پیشرفت کار می شود، اما در مجموع ذهنیت مردم به حدی رسیده که با چنین اقدامات ارزشمندی برای حفظ تاریخ و هویت خود با این اداره کل همکاری کنند.