منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

کتاب “اورامان را بهتر بشناسیم” منتشر شد

horaman
1395/03/03
کتاب “اورامان را بهتر بشناسیم” توسط مولف و محقق پاوه ای چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، کتاب “اورامان را بهتر بشناسیم” که مدتی پیش به زبان کردی سورانی توسط محمد رشید امینی نویسنده پاوه ای چاپ شده بود، نسخه فارسی آن نیز منتشر شد .
گذری تاریخی به شهر پاوه ، ریشه یابی واژه اورامان و نگاهی به جغرافیای ادبی و جغرافیای طبیعی اورامان از موضوعاتی است که در این کتاب آورده شده است .
نسخه کردی این کتاب با عنوان “هه‌ورامان باشتر بناسین” از طرف آکادمی کرد در “اربیل” چاپ و منتشر شده بود و نسخه فارسی آن نیز توسط انتشارات ریباز مریوان در 135 صفحه چاپ و روانه بازار کتاب شده است .
محمد رشید امینی محقق و نویسنده پاوه ای تاکنون چندین اثر از جمله “گلزار اورامان” در  2 جلد ، جمع آوری و دوباره نویسی “دیوان میرزا عبدالقادر پاوه ای”، ویراستاری و دوباره نویسی “دیوان صیدی اورامی” ، کتاب خانای قوبادی به نام “سلطان ابراھیم و نوش آفرین” و … را به چاپ رسانیده است و چندین جلد دیگر در زمینه ادبیات کردی را در دست چاپ دارد.
وی در کنار خدمات با ارزش خود، ھنوز ھم با ارائه مقالات علمی به ھمایش ھا و کنگره ھا در کردستان ایران و عراق یکی از تلاشگران عرصه ی فرھنگ و ادب کِردی در پاوه می باشد .