منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

کرمانشاه می‌تواند قطب”نفت” غرب کشور شود

40619

1395/02/19

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه پتانسیل‌های نفتی بسیاری دارد که می‌تواند استان را به قطب نفت غرب کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، صید محمد جمشیدی در جمع خبرنگاران،  کرمانشاه را دارای پتانسیل‌های نفتی بسیاری برای تبدیل شدن به قطب نفت غرب کشور عنوان کرد و افزود: معادن قیر و چاه‌های “نفت‌شهر” و نیز چاه‌های نفتی که شناسایی شده و هنوز به بهره برداری نرسیده، پتانسیل خوبی برای تبدیل کرمانشاه به قطب نفت غرب کشور فراهم کرده است.

وی به همجواری کرمانشاه با مناطق نفت خیز کشور عراق هم اشاره کرد و افزود: موقعیت استراتژیک استان به دلیل همجواری آن با مناطق نفت خیز عراق و بخش کردستان و نیز انجام مبادلات نفتی هم پتانسیل مطلوبی در همین زمینه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینها کرمانشاه دارای پالایشگاه است که این پتانسیل تنها در 9 استان کشور وجود دارد و پالایشگاه کرمانشاه بعد از پالایشگاه آبادان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور محسوب می‌شود.

جمشیدی به فعالیت سه پتروشیمی در استان نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مجوز راه اندازی پتروشیمی چهارم هم گرفته شده که این هم به ظرفیت‌های نفتی استان افزوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر اینها کرمانشاه دارای 13 شرکت فعال نفتی است که پنج شرکت از آنها بصورت منطقه‌ای فعالیت می‌کنند.

جمشیدی در خصوص راه اندازی بورس نفت و انرژی غرب کشور در کرمانشاه نیز گفت: قطعا اگر این اتفاق بیافتد می‌تواند منشاء خیری برای استان باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با بیان اینکه این پالایشگاه نفت استخراجی از چاه‌های مشترک ایران و عراق را پالایش می‌کند، گفت: این امر قطعا یکی از نقاط قوت استان است که باید تقویت شود.