منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

جشنواره اسب اصیل عرب و کرد در کرمانشاه خاتمه یافت

41093

1395/03/04

پس از پنج روز رقابت، جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب و کرد تاق بستان – یادواره آزادسازی خرمشهر – در کرمانشاه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، این جشنواره شامل دومین دوره زیبایی اسب اصیل نژاد عرب و نخستین دوره زیبایی اسب اصیل نژاد کرد، در رده اسب‌های یک تا هفت ساله و به بالا بود.

طی سه روز اول جشنواره که ویژه اسب نژاد عرب تحت عنوان جام مارنای الجاستیس بود، 100 راس نریان و 100 راس مادیان از سراسر کشور شرکت داشتند که در دو بخش اسب‌های عرب خالص ایرانی و اسبهای رده ، ای‌کاهو (سازمان جهانی اسب عرب) با هم رقابت کردند که در پایان هر روز جشنواره، اسب‌های اول تا سوم مشخص و جوایز در نظر گرفته شده به آنها اهداء شد.

رقابت‌های اسب اصیل کرد نیز تحت عنوان جام دورات جهان با شرکت 60 راس نریان و 60 راس مادیان به مدت 2 روز برگزار شد.

کار داوری سه روز رقابت زیبایی اسبهای اصیل عرب را پنج داور خارجی در رده A ای کاهو از کشورهای لهستان، آلمان و ایتالیا و  دو روز رقابت زیبایی اسبهای اصیل نژاد کرد را هم شش داور معتمد ایرانی از استانهای اصفهان، کردستان، تهران و کرمانشاه برعهده داشتند.

در پایان این رقابتها علاوه بر جوایز اسبهای اول تا سوم هر گروه که شامل یک روزت( گردن آویز اسب ) و یک تندیس بود، در رقابت چامپیون ها هم جوایزی شامل یک سکه تمام بهار آزادی، یک سکه نیم بهار آزادی و یک سکه ربع بهار آزادی به همراه کنسانتره مکمل خوراک اسب به ارزش تا حدود یک میلیون تومان به ترتیب به صاحبان اسب‌های اول تا سوم داده شد.

دومین جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب و نخستین جشنواره زیبایی اسب اصیل کرد از روز چهارشنبه 29 اردیبهشت تا یکشنبه 2 خرداد، باهدف توسعه صنعت اسب در استان کرمانشاه و شناساندن و معرفی نژاد اسب کرد و عرب در کشور، در ورزشگاه 15 هزار نفری شهدای 15 خرداد شهر کرمانشاه برگزار شد.