منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

منتقدین دولت هشت سال در برابر هدر رفت منابع و فسادهای کلان سکوت کرده بودند

Razani

1395/03/23

استاندار کرمانشاه خطاب به منتقدانی که در انتقاد از دولت و مدیریت استان از مرز تقوا خارج می شوند گفت: در نقدهایتان انصاف و تقوا را رعایت کنید .

به گزارش خبرگزاری کردپرس ، اسدالله رازانی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که صبح دیروز (شنبه) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد بیان داشت : اخیراً برخی خطبا در ارزیابی عملکرد دولت در سطح ملی و استان زبان به نقد باز می کنند و از مرز تقوا خارج می شوند.

وی افزود:در حالیکه هشت سال بر اساس سوء مدیریت تمام منابع کشور به هدر رفت و فساد های عظیم 12 هزار میلیاردی رخ داد سکوت کرده بودند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در نهج البلاغه تاکید شده است که ” ستایش بیش از آنچه استحقاق است تملق است و کمتر از استحقاق یا لالمانی داری یا دچار حسادت هستید .” یکسری از قضاوتها نسبت به دولت و مدیریت استان این چنین است . ولی حالا که  دولت سه سال است که سرکار است و برجام 6 ماه است که حل شده  انتظار دارند مشکلات 60 ساله حل شود و در استان نیز انتظار دارند مشکل بیکاری که به مرور ظرف 20 سال به وجود آمده در 8 ماه حل شود.

وی گفت: استانداران و مدیران دولتی نیز چون تمام کارهای جامعه بر دوش سیستم دولتی است ضعف‌هایی دارند و این طبیعی است .

رازانی با توصیه به اینکه از مقام معظم رهبری رفتار اسلامی را یاد بگیرید تاکید کرد: ایشان در آنچه پذیرش مسئولیت ها باشد همه را خطاب می کنند و گاهی خودشان را نیز مسئول می دانند . مسئولیت به عهده بگیرید و بگویید ما هم هستیم . اگر نقد می کنید خودتان را نیز نقد کنید . اینکه خودتان را تافته جدا بافته بدانید معادله جالبی نیست و از خط رهبری به دور است .

استاندار کرمانشاه در خصوص نقدهایی که به عملکرد او در استان می شود نیز گفت: علی رغم اینکه اواسط سال این سمت راگرفتم پیگیر پروژه های عمرانی در وزارت خانه ها شدم و بخشهای اقتصادی ، فراهم کردن و ساماندهی بازارچه ها و رونق امروز در بخش سرمایه گذاری و حضور گروه های داخلی و خارجی و کارهای دیگری همچون انتخابات که در آرامش و امنیت کامل برگزار شد از نگاه این منتقدین هیچکدام مهم نیست .

وی گفت: از انعکاس مشکلی که شاخص داشته باشد استقبال می کنیم . درست نیست از تریبونی که باید موجب تحکیم پایه‌های نظام وایجاد  برادری و امید شود اینگونه استفاده شود.پیرو مشکلی که به دلیل بارندگی های زیاد در بخش آب شرب مردم هرسین پیش آمده بود همه دستگاه ها  اقدامات لازم را  صورت دادند ، خود من هم در محل حاضر شدم و  تدابیر لازم هم دیده شد. اما متاسفانه خطیب این شهر بیان داشته اند” استاندار با مردم دیدار نداشت و نشستند در اتاق موزی خوردند”. آقایی که سفارش به تقوا می کند نقدشان این است که ما موز خوردیم . به خاطر اینکه این خطیب مشکل پیدا نکند در هیچ جلسه ای در شهرستان هرسین موز نیاورید ببینید مشکل حل می شود .

رازانی با بیان اینکه این چنین نقدهایی یا براساس غرض و یا بر اساس جهل است گفت: من اینها را متهم به جهل نمی کنم فقط می گویم حداقل ملاک قضاوت درست را بر اساس منابع دینی نمی دانند.

وی اظهار داشت : نقد این نیست که هیچ یک از خدمات دولت را در نظر نگیرید، آنچه دولت در سه سال گذشته و یا آنچه در طول 8و نیم ماه در استان صورت گرفته قدمها و فعالیت ها روشنی است . دولت نرخ تورم را از 40 به 10 درصد رسانده ، معظل بزرگ تحریم با مدیریت دکتر روحانی برداشته شده ، روابط در حال برقراری است و هر روز یک گشایش داریم و آثار آن نیز روشن است .

رازانی با اشاره به اینکه برخی نیز دولت را متهم می کنند که موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته تصریح کرد:این درحالی است رییس جمهوری اعلام می کند که کلمه به کلمه این سیاست را قبول دارم ، با هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حوزه معاون اول شکل گرفته و بیش از هر طرح دیگری کاملا بر اساس برنامه واگذاری پروژه دولتی، راه اندازی واحد های تولیدی و تعیین ماموریت برای تک تک وزارت خانه ها در دستور کار قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه اگر راجع به دولت نیز بخواهیم قضاوت کنیم باید تقوا را رعایت کنیم گفت:تقوا یکی از مهم ترین سفارشات دین اسلام است . فلسفه روزه و قرآن رسیدن به تقوا است . خیلی از دستورات دیگر دینی نیز هدفشان ایجاد تقوا به عنوان صفتی برای خودپرهیزی و خود کنترلی است که  باعث می شود ما رفتاری منصفانه نسبت به خودمان و هرآنچه در اطرافمان می گذرد داشته باشیم.