منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

ميانبر پيکر تراش

cbf2e99ca48d5791857d99948f750dd9

سه ‌بار به‌ راست، سه‌ بار به ‌چپ!

وحيد خاکپور

در حال حاضر تقريباً همه مي دانند که بهترين راه درمان اضافه وزن رعايت رژيم غذايي و انجام فعاليت بدني و از همه مهم تر تغيير سبک زندگي است اما همچنان بازار قرص ها و کمربندهاي لاغري داغ است. گرچه سازندگان اين ميانبرهاي پيکرتراش مدعي علمي بودن روش هاي خود هستند اما تا کنون هيچ منبع موثق علمي تأثير کاربردي و عملي اين مواد و ابزار ها را بر چربي سوزي تأييد نکرده است. انوع کرم و قرص لاغري در بازار وجود دارد که هر کدام ترکيبات خاص خود را دارند. با اين حال کارکرد همه آن‌ها يکسان است. ماده مؤثر اين مواد با نفوذ به داخل پوست مواد فعالي را وارد آن مي کند که باعث تبخير آب ناحيه مورد نظر و عرق کردن مي شود. بنابراين شما با از دست دادن آب ميان بافتي وزن مختصري کم مي کنيد، اما اين کاهش وزن ربطي به از بين رفتن چربي هاي موضعي ندارد و عملاً شما آب بدن خود را از دست داده ايد و نه بافت چربي و به نوعي پول خود را هدر داده ايد. ضمناً با استفاده بيش از حد از آنان و از دست رفتن آب زياد از بدن انواع اختلالات فيزيولوژيک و رواني به سراغتان خواهد آمد.

ابداعات مدرن!

ازديگر روش هاي ابداعي غلط براي کاهش ميزان چربي بدن، بستن نايلون دور شکم و پهلو هنگام ورزش است. با اين ايده که با افزايش حرارت آن نواحي، ميزان چربي بيشتري دفع خواهد شد. نکته اينجاست که فرايند سوخت چربي توسط آنزيم ليپاز صورت مي گيرد؛ نه توسط سيستم تعريق بدن! بدن با مکانيسم تعريق شروع به خنک کردن خود و دفع آب و املاح مي‌کند نه چربي. به همين دليل است که نوشيدن ميزان کافي مايعات در زمان هاي ورزش توصيه مي شود. ضمناً نايلون با بستن منافذ پوستي و عدم تماس سطح پوست با اکسيژن هوا باعث ايجاد حساسيت هاي شديد پوستي و حتي سوختگي مي شود.

صبور باشيد،هيچ ميان بري وجود ندارد

کاهش وزن به برنامه ريزي دقيق، زمان کافي، اراده و پيروي از يک رژيم غذايي اصولي و سبک زندگي سالم نياز دارد و به مرور زمان هم اتفاق مي افتد. کاهش وزني در حدود هفته اي نيم کيلو و ماهيانه تا دو و نيم کيلوگرم با پيروي از يک رژيم غذايي اصولي در کنار ورزش منطقي است که بعد از گذشت يک سال 30 کيلوگرم ،کاهش وزن مشهودي خواهد بود. پس واقع بين باشيد و توقع تان را بيش از حد بالا نبريد. بدون شک رژيم غذايي به تنهايي مي تواند به کاهش يا افزايش وزن شما کمک کند، اما در صورتي که ورزش را هم به برنامه زندگي روزانه‌تان اضافه کنيد، سرعت شما براي رسيدن به تناسب اندام تا دو برابر بيشتر مي شود. ضمناً چند ماه ورزش کردن و رژيم گرفتن کافي نيست در واقع براي تغيير در ظاهر خود بايد سبک زندگي تان تغيير کند. بدين منظور بايد عادت هاي غذايي نادرست و بي تحرکي را براي هميشه کنار بگذاريد تا نتيجه زحمات تان از بين نرود در واقع براي داشتن اندامي متفاوت تر از قبل بايد سبک زندگي متفات تري را نيز انتخاب کنيد.

لطفاً خودتان کار کارشناسي انجام ندهيد

با يک مشاور تغذيه در مورد رژيم غذايي صحبت کنيد ، با يک مربي ورزشي آگاه در مورد تنظيم برنامه ورزشي متناسب با خود مشورت کنيد. اين افراد سال ها براي کمک به ما در دانشگاه تحصيل کرده اند. کاهش وزن با نخوردن و استفاده از رژيم هاي آنچناني و روزانه هزار حرکت دراز و نشست رفتن اتفاق نمي افتد. تنظيم برنامه ورزشي و غذايي اصولي کار شما نيست. در اين زمينه با مشاوران خود صادق باشيد و سؤالات آنان را جهت تنظيم برنامه اي کاربردي با دقت پاسخ دهيد.گول ژل ها و قرص ها و کمربندهاي لاغري را نخوريد . اگر امکان داشت طبق ادعاي سازندگان اين موارد مثلاً در ماه 20 کيلوگرم وزن چربي کم کرد در آن صورت هيچ کس در دنيا داراي اضافه وزن نبود. مطمئن باشيد با به کار بستن توصيه تبليغات تجاري و با سه بار به راست ، سه بار به چپ چرخيدن لاغر نمي شويد!