منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

نمایش پوسترهای هنرمندان لهستان در کرمانشاه همزمان با روز گرافیک

2153780

1395/05/07

مسئول انجمن گرافیک کرمانشاه از برپایی نمایشگاهی از پوسترهای هنرمندان گرافیک لهستان از ۱۰ مرداد و همزمان با روز گرافیک کرمانشاه خبرداد.

روزبه حبیبیان در گفتگو با خبرگزاری مهر از برپایی نمایشگاه پوسترهای طراحان گرافیک معاصر لهستان خبرداد.

وی افزود: این نمایشگاه  از روز ۹ مرداد و همزمان با دهمین سالگرد انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه افتتاح می شود و از صبح روز ۱۰ مرداد در محل نگارخانه «میرزا رضا کلهر»  مجتمع شهید آوینی کرمانشاه به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه مندان است.

مسئول انجمن گرافیک کرمانشاه تصریح کرد: انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه در نمایشگاه مذکور میزبان «رادوسلاو زادوفسکی» کاردار فرهنگی سفارت لهستان در ایران و «پریسا تشکری» طراح گرافیک و یکی از برنامه‌ ریزان این نمایشگاه است.

وی افزود: در این نمایشگاه پوسترهایی از طراحان گرافیک معاصر لهستان به نمایش گذاشته می شود. هم چنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با سفارت لهستان، علاوه بر مجموعه پوسترها، آثار ویدئو آرت استودیو «نویکی» که یکی از استودیوهای پیشتاز در لهستان به شمار می‌رود نیز، همزمان با نمایشگاه، به مدت یک هفته در نگارخانه‌ «میرزا رضا کلهر» به نمایش عموم در می‌آید.

حبیبیان ادامه داد: در این پروژه پوسترهایی متفاوت از آنچه تا کنون از طراحی گرافیک لهستان در ذهن همگان نقش بسته در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد و «لکس دروینسکی»، «گِژگُاژ لاشوک»، «اولا نیپسویی» و همچنین «مارچین نویکی» و «کاشا نِستروویچ» از استودیوی نوویکی طراحان دعوت شده به این رویداد هستند.

وی گفت: پروژه‌ «هفته‌ طراحی گرافیک لهستان در تهران» پیش از این با حمایت سفارت لهستان، در موزه‌ هنرهای معاصر تهران و بنیاد لاجوردی، با تلاش های «پریسا تشکری» و «رنه واوژگویچ» طراح و نمایشگاه‌گردان لهستانی در اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شده بود که «روزرنگ» نیز یکی از حامیان این پروژه بود.