منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

هنرمندان بر سر چهار راه گل فروختند

برنامه اي نمادين براي حمايت از کودکان کار

هنرمندان ‌بر ‌سر ‌چهار ‌راه ‌گل ‌فروختند

photo-shahreman - kar

شهرمن – مينا بهرامي‌تبار

توسط هنرمندان کرمانشاه با همت معاونت فرهنگي و هنري و روابط عمومي جبهه نجات کرمانشاه براي حمايت از حقوق کودکان کار برنامه اي نمادين با عنوان ايستگاه هنرمندان در کرمانشاه اجرا شد.

در اين ايستگاه هنرمندان با فروش گل، آدامس، شکلات و دود کردن اسفند توانستند کار کوچکي براي حمايت از کودکان کار انجام دهند. مهرداد کرمي دبيرجبهه ي نجات کرمانشاه در خصوص فعاليت اين سمن گفت:جبهه نجات کرمانشاه فعاليت خود را 13 سال است که به صورت رسمي آغاز کرده است. وي اظهار داشت: هدف جبهه ي نجات کرمانشاه حمايت از حقوق کودکان است و شعار اين جبهه (حقوق کودک هدف ما/احقاق حق کودک سياست ماست) مي باشد.

کرمي افزود: طرح ايستگاه هنرمندان از طرف اعضاي تيم به اين جبهه ارائه شد و پس از طي مراحل اداري و قانوني توانستيم اولين ايستگاه را به کمک جمعي از هنرمندان داير کنيم. خدارا شکرطرح بازخورد خوبي داشت و مردم فهيم کرمانشاه تا آخرين دقايق با ما همراه بودند.

وي اضافه کرد:در اين ايستگاه دوستان با فروش گل و آدامس و دود کردن اسپند و انجام دادن گريم کودک روي صورت کودکان کاري که سر چهار راه مشغول پاک کردن شيشه ماشين ها بودند فعاليت کردند.مهرداد کرمي با بيان اينکه از طرح هاي ديگر جبهه ي نجات کرمانشاه طرح خانه ي کودک است، گفت: اين طرح توسط معاونت توانبخشي در حال پيگيري است.طرح خانه ي کودک به استانداري و بهزيستي داده شده و در حال طي کردن مراحل قانوني کار است.

وي افزود:در اين طرح با داير کردن مکان هايي به اسم خانه ي کودک در محله هاي آسيب پذير کرمانشاه قصد بر اين است که کودکان در معرض آسيب حمايت بشوند.

کرمي اين حمايت ها را شامل استعداديابي و دادن آموزش به کودکان در جهت باروري و شکوفايي استعدادهايشان، ايجاد فضاي ورزشي و تفريحي، برگزاري اردوهاي علمي، توانمند کردن کودکان در راستاي اهداف و آرزوهايشان و فرهنگ سازي در بچه هاوخانوادهاي آنها اعلام کرد.

دبير جبهه نجات کرمانشاه،در پايان گفت: برنامه ايستگاه هنرمندان مورد استقبال شهرداري قرار گرفت و با برگزاري ايستگاه هاي ديگر در پايان هرماه به فعاليت هاي خود ادامه مي‌دهيم.