منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

آسمان کرمانشاه باز هم غبارآلود می شود

IMAGE635996426682179254

1395/03/04

طبق آخرین پیش بینی های سازمان هواشناسی استان کرمانشاه، با غبار آلود شدن آسمان استان دید افقی در نواحی مرزی به کمتر از هزار متر می رسد.
پروانه صفری مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری کردپرس، اظهار داشت: براساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، موجی ناپایدار و کم رطوبت که با تقویت میدان های باد و تشکیل توفان های گردوخاک در منطقه (سوریه و عراق) همراه می‌شود، جو استان را متاثر می کند.

وی ادامه داد: این شرایط سبب می گردد که در بعضی از ساعات هوای استان غبارآلود شود. مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان تصریح داشت: غبار از اواسط روز سه شنبه تا اوایل روز چهارشنبه و مطابق معمول در نواحی مرزی استان، از غلظت قابل توجهی برخوردار بوده، بطوریکه پیش بینی می شود دید افقی در این نواحی به کمتر از 1000 متر برسد.
وی اضافه نمود: این موج در بعضی ساعات از روز سه شنبه  علاوه بر وزش باد نسبتاً شدید، ممکن است رگبارهای خفیف و پراکنده ای نیز برای برخی نقاط بویژه نواحی شمالی استان در پی داشته باشد.
صفری در پایان به مسئولان سازمان‌های ذیربط استان توصیه کرد، جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، دستور تمهیدات لازم را مبذول فرمایند.