منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

خطر ابتلا به‌ چاقي ‌و آسم‌ در نوزادان‌ سزاريني

1407906472b

شهرمن- گروه سلامت

روزنامه بريتانيايي اينديپندنت نوشت؛ نوزاداني که از طريق روش سزارين به دنيا مي‌آيند کمي بيشتر از نوزاداني که به‌شيوه طبيعي متولد مي‌شوند در معرض خطر چاقي، آسم و بيماري‌هاي خودايمني هستند.

بر اساس اين گزارش، تحقيقات علمي ثابت کرده است هنگام زايمان طبيعي باکتري سالم و مفيدي در مجراي زايمان مادر وجود دارد که اثرات مثبتي روي نوزاد مي‌گذارد در حالي‌که در زايمان سزارين چنين اتفاقي نمي‌افتد.

به دليل افزايش عمل سزارين، پزشکان انگليسي پيشنهاد مي‌دهند در صورتي که تولد نوزاد از روش سزارين انجام مي‌شود بلافاصله پس از جراحي، با استفاده از يک سوآب استريل، مايع واژن مادر به بيني، دهان، بدن و مقعد نوزاد تازه متولد شده منتقل شود؛ طرفداران اين روش، استدلال مي‌کنند که اين چيزي است که به طور طبيعي در يک تولد اتفاق مي‌افتد.

از طرف ديگر متخصصان بيماري‌هاي عفوني نيز هشدار مي‌دهند که اين عمل (انتقال باکتري مفيد مجراي زايمان به کمک سوآب) ممکن است خطر انتشار عفونت‌هاي خطرناک مانند باکتري استرپتوکوک B که شايع‌ترين علت عفونت‌هاي نوزادي، تبخال تناسلي و سوزاک است را افزايش دهد.  گفته مي‌شود؛ يک نوزاد از هر چهار نوزادي که در انگليس متولد مي‌شوند، با روش سزارين به دنيا مي‌آيد.