منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

رفع بیکاری حرف اول ما با دولت است

AR1395/03/30
استاندر کرمانشاه در جلسه هم اندیشی برای سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان کرمانشاه بیان داشت : سعی داریم مصوباتی در این سفر داشته باشیم که نرخ بیکاری استان را به متوسط کشوری برسانیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر اسداله رازانی در این نشست که با حضور جمعی از مدیران ادوار گذشته استان ، مدیران بخش خصوصی ، مدیران کل استان و فرمانداران در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد مهمترین خواسته استان در سفر ریاست جمهوری به استان که پس از ماه رمضان خواهد بود را رفع مشکل بیکاری استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سفرهای دولت یازدهم تفاوت هایی با سفرهای دولتهای پیش دارد گفت: در سفر های دولت تدبیر و امید مصوبات کم اما موثر و اجرایی خواهد بود.

استاندار کرمانشاه مهم ترین مسائل استان در سه بخش پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، تقویت اعتبارات ملی استان و پروژه های ملی و مهم جدید عنوان کرد و گفت: در بخش اول پروژه هایی که با تزریق و تقویت ظرف 2 سال به بهره برداری می رسد مد نظر است.

در بخش دوم نیز اعتبارات ملی استان با مصوبات این سفر 2 برابر و یا بیشتر خواهد شد تا در اجرای پروزه های ملی گامهای بزرگی برداشته شود.

وی با بیان اینکه در همه دوران های پس ازانقلاب پروژه های متعددی کلنگ خورده و طرح های نمیه تمام عمرانی و غیر عمرانی روی دست دولت مانده است گفت: دولت یازدهم تلاش دارد این پروزه های نیمه تمام را به بهره برداری برساند و در طول این دولت نیز سعی شده است به این فهرست چیز زیادی اضافه نشود. در همین راستا برای سفر هیئت دولت به استان نیز چند پروژه موثر که در سرنوشت استان نقش ویژه ای داشته باشند پیشنهاد خواهد شد.

رازانی لیست موقت اهم پروژه های ناظر به حل مسائل استان را شامل 24 عنوان بیان کرد و گفت: 10 عنوان اصلی اولویت استان احصا شده که مهم ترین ان کمک های فنی اعتباری به منظور تجهیز منابع جهت کاهش نرخ بیکاری استان است .

وی بیکاری را مسئاله اول استان عنوان کرد و افزود: کرمانشاه با نرخ بیکاری 6/18 طی 20 سال گذشته جزو استانهای آخر کشور بوده است . اولین حرف ما با دولت حل و کم کردن مشکل بیکاری استان است .

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه بالغ بر 140 هزار نفر بیکار وجود دارد گفت: با پیشنهاداتی که داریم امیدورایم فاصله نرخ بیکاری استان با کاهش 8 واحدی به میانگین کشور برسد . برای این امر در استان باید در فاصله زمانی 5 یا 3 ساله 60 تا 70 هزار نفر اشتغال ایجاد شود .

وی تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری را دیگر خواسته استان در سفر عنوان کرد و تصریح کرد: مناطق آزاد تجاری در هر منطقه ای که احداث شده است موجب رونق اقتصادی شده است . استان کرمانشاه نیز با این استدلال که قصرشیرین مهمترین نقطه ارتباطی با عراق است این تقاضا را دارد که موافقهای اولیه ان اخذ شده است و امیدواریم در سفر رییس جمهور نیز به استان با این منطقه آزاد تجاری موافقت شود.

رازانی رسیدن راه آهن غرب کشور به کرمانشاه را حتمی دانست و تاکید کرد: راه آهن کرمانشاه خسروی در این سفر مورد تاکید است که در صورت احداث این راه آهن یکی از مهمترین و استراتژیک ترین محورهای مواصلاتی بین المللی ایران ایجاد خواهد شد.

وی احداث بزرگراه کرمانشاه – خرم آباد و اتصال کریدور شمال غرب به جنوب را از دیگر پروژه های مهم پیشنهادی استان برای سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: سامانه سردسیری انتقال آب از پالنگان به کرمانشاه ، روانسر ، کرخه و سیمره که توجیه اقتصادی و زیست محیطی دارد و مطالعات آن نیز جزو پروژه های اولویت دار این سفر است .

کریدور گردشگری بیستون طاق بستان که در سفر مقام معظم رهبری مجوز عقب نشینی پادگانهای نظامی این منطقه اخذ شده است از دیگر پروژه های پیشنهادی برای سفر هیئت دولت به استان است .

استاندار کرمانشاه ارتقاع وضعیت فرودگاه کرمانشاه ، آماده سازی شهرک صنعتی زاگرس ، احداث شهرکهای گلخانه ای که خود به تنهایی می تواندامکان ایجاد 10 هزار شغل را داشته باشد ، حل معضل حاشیه نشینی شهرهای کرمانشاه ، هرسین ، اسلام آباد غرب ، جوانرود ، صحنه و کنگاور در ستاد باز آفرینی و بهبود عمران شهری کرمانشاه را دیگر پروژه های مهم استان عنوان کرد و گفت: طرح انسداد مرز ، آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان ، ساختمان سد قشلاق ، بهسازی راه اصلی جوانرود ثلاث باباجانی – شیخ صله آبرسانی به شهر سنقر، تاسیاسات فاضلاب 16 شهر جدید ، قطار شهری کرمانشاه ، واحد بین الملل و خوابگاه دانشگاه رازی کرمانشاه ، تکمیل پارک علم و فن آوری نیز در لیست مووقت پیشنهادات گنجانده شده است تا در صورت امکان مصوب سفر شوند.

در این جلسه مدیران سنوات گذشته استان و فرمانداران پیشنهاداتی را ارائه کردند که مقرر شد این پیشنهادات به صورت مکتوب ظرف 48 ساعت آینده به استانداری تحویل گردد.