منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

سرما که جان بگيرد جان هم مي گيرد

شهر من-گروه جامعه

هر سال با شروع سرما همه آماده باش مي شوند. از پدران خانواده گرفته تا مسئولين کشور؛ اما امسال که بحث هايي در خصوص پيش بيني پديده ال نينو مطرح شده هوشياري بيشتري مي طلبد. در اين راستا، سازمان مديريت بحران، به سازمان ها و ارگان هاي مختلف کشور اعلام کرده آمادگي خود را براي مقابله با اين پديده ارتقاء دهند. اگر پيش بيني پديده النينو به وقوع بپيوندد و امسال سرما ي سختي در پيش رو داشته باشيم مسئولين استان کرمانشاه چه قدر براي روبه رو شدن با اين پديده آمادگي دارند؟

مردم در مصرف گاز صرفه جويي کنند مشکلي پيش نمي آيد

مدير روابط عمومي شرکت گاز استان کرمانشاه، در مصاحبه با «شهر من» با بيا ن اينکه شرکت گاز استان تمهيدات لازم را براي رفاه مردم در روزهاي سرد سال انديشيده است بيان داشت: ايستگاه هاي گاز تعمير و شبکه هاي گازرساني نشت يابي شده اند و تيم هاي امدادي و تعميراتي در آمادگي کامل هستند.

امير مرادي، اولويت در مصرف گاز را با مشترکان خانگي و اماکن آموزشي عنوان کرد و افزود: به صنايع اطلاع داده شده که در صورت بردت هوا و افزايش مصرف، به فکر تهيه سوخت دوم باشند. در اين زمينه نيز با دستگاه هاي مرتبط هماهنگ شده است.

وي خاطر نشان ساخت: در بحث کلان کشور توليد گاز افزايش يافته لذا در صورت صرفه جويي در مصرف توسط مشترکين، در تأمين نياز مردم مشکلي نخواهيم داشت.

براي تأمين نفت سفيد آماده ايم

مديرعامل شرکت توزيع و پخش فرآورده هاي نفتي منطقه کرمانشاه نيز با تاکيد بر اينکه هيچ مشکلي براي تامين نفت مورد نياز مردم وجود ندارد، گفت: براساس هماهنگي هاي صورت گرفته با شرکت گاز در صورت قطع گاز در برخي از شهرهاي استان نفت سفيد در بين مردم توزيع خواهد.سيد رمضان هاشمياز استقرار خودروها و امکانات لازم براي توزيع نفت سفيد در مناطق شهر خبر داد و افزود: مردم در مواقع بحراني مي توانند به اين پايگاه ها مراجعه نمايند.

وي افزود: براي سوخت رساني به روستاها نيز برنامه ريزي لازم صورت گرفته است.

تعبيه کيسه هاي شن و ماسه در معابر

سازمانهاي متولي خدمات شهري در بخشهاي مختلف و مناطق هشتگانه به منظور آمادگي براي آغاز زمستان و عدم اختلال در روند عادي زندگي شهروندان اعلام آمادگي کردند. شهردار کرمانشاه هم در مصاحبه با خبرگزاري تسنيم، از تعبيه مخازن مخصوص کيسه هاي شن و ماسه در معابر، خيابانها و بزرگراه هاي شهر خبر داد و افزود: داربست هايي نيز در برخي معابر شهري نصب شده است.

عبدالرضا شعباني با بيان اينکه محل هاي آبگرفتگي در سال هاي گذشته شناسايي شده و رفع مشکل آنها در دست اقدام است، عنوان کرد: در حال حاضر پاکسازي کانال ها ادامه دارد و تمام رسوبات، ضايعات و زباله هاي انباشته و ته نشين شده در نهرهاي سطح شهر ازجمله آبشوران جمع آوري شده است.

وي يادآور شد: : در صورت بروز آبگرفتگي در کوچه و خيابان ها شهروندان مي توانند با سامانه 137 تماس بگيرند يا از طريق ارسال عکس به نرم افزار چشم شهروند سامانه 137 به شهرداري اطلاع دهند.

آماده باش 400 نارنجي پوش راهداري

به گزارش مدير روابط عمومي راه و شهرسازي کرمانشاه، راهداران استان که از جمله گروه هاي مهم و تلاشگر در فصل زمستان محسوب مي شوند، از آمادگي کامل براي شرايط سخت زمستاني برخوردارند.

مدير کل راه و شهرسازي کرمانشاه نيز از تجهيز راهدارخانه ها ، آماده باش بیش از 400 نیروی نارنجي پوش و استقرار مناسب دستگاههاي راهداري در راههاي استان خبرداد.

گرچه مي توان گفت همه دستگاه ها و سازمان ها در استان، براي گذراندن زمستاني بدون دغدغه و مشکل اعلام آمادگي کرده اند اما بايد در نظر داشت فاصله حرف تا عمل زياد است و اهمال و کم کاري يکي از گروه ها مي تواند زحمات همه را به هدر دهد و مردم را با مشکلاتي مواجه سازد، لذا در اينجا نظارت و بازرسي دستگاه هاي نظارتي بر عملکرد همه سازمان ها و دستگاه هاي کليدي و مأثر براي فراهم آوردن رفاه و تأمين امنيت مردم استان ضروري به نظر مي رسد.