منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

مشکل 12 طرح صنعتی استان با کمک بانک صنعت و معدن حل می شود

40760

1395/03/06

استاندار کرمانشاه گفت: مشکل 12 طرح صنعتی استان کرمانشاه با پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن حل می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه، اسداالله رازانی در دیدار با مدیرعامل، معاونین و هیات مدیره بانک صنعت و معدن افزود: تدابیر ویژه ای برای توسعه بخش های مختلف بخصوص صنعت طرح ریزی شده که با عمل به این برنامه ها در نظر داریم مشکلات اشتغال و بیکاری استان را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه از بانک ها در خصوص تخصیص منابع و تسهیلات انتظار پشتیبانی و حمایت داریم گفت: خوشبختانه برنامه های خوبی و رو به پیشرفتی در زمینه های کشاورزی، تجارت، گردشگری و صنعت در استان تدوین شده است.
رازانی اضافه کرد: از سال 75 تاکنون استان کرمانشاه طی 20 سال در زمینه نرخ بیکاری در سطح کشور در رتبه های بالای بیکاری کشور قرار دارد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که استان کرمانشاه طی 8 سال جنگ تحمیلی به طور مستقیم درگیر جنگ بوده و آسیب های بسیار جدی و فراوان دیده است.
رازانی گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه جزء استان های کم برخوردار است ولی دارای ظرفیت های ویژه ای مانند؛ بارندگی خوب، زمین های حاصلخیز برای توسعه کشاورزی، هم مرزی با کشورعراق برای توسعه تجارت، زمینه های مناسب و خوب گردشگری است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این دیدار گفت: تلاش خواهیم کرد با اجرای توافق ها و مصوباتی که در این جلسه حاصل شده، مشکلات مالی سر راه اجرای طرح های صنعتی استان کرمانشاه با ارایه تسهیلات برداشته شود.
علی اشرف افخمی افزود: ما با استاندار کرمانشاه برای انجام 12 طرح صنعتی؛ پتروشیمی اسلام آبادغرب، کارخانه فرآورده گوجه فرنگی و رب گوجه، پتروشیمی اوره و آمونیاک، طرح تولید کاغذ ار سنگ، شرکت لبنیات مانیزان، تولید مواد اولیه فولاد، شرکت ایلیا ذرت، کاغذ بیستون، شرکت پارس پاژنگ، شرکت فرش نگین مشهد و ایران خودرو به توافق رسیدیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم اجرای این پروژه ها در بسترسازی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه موثر باشد.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت و با 17/6 درصد نرخ بیکاری در سال گذشته دومین استان بیکار کشور بود.