منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

گرد و غبار شدید در راه است

2101543

1395/03/19

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه از غبارآلود شدن هوای استان به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و گفت: طی این روزها دید افقی در نواحی مرزی به کمتر از هزار متر خواهد رسید.

شاهرخ پارسا در گفتگو با خبرگزاری مهر، اظهار داشت: برررسی و تحلیل نقشه های هواشناسی تشکیل طوفان های گرد و خاک بر روی کشورهای عراق و سوریه طی روزهای باقیمانده از هفته جاری را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به جهت جریانات جوی هر روز در بعضی ساعات غبار ناشی از این طوفان ها به جو استان کرمانشاه منتقل شده و سبب غبار آلود شدن هوا خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: این شرایط تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت و هوای کرمانشاه را غبار آلود خواهد کرد.

پارسا اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته غلظت غبار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ویژه در نواحی مرزی شدیدتر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود غلظت گرد وغبار طی روزهای مذکور دید افقی در نواحی مرزی را به کمتر از هزار متر برساند.

به گزارش مهر، مردم شهر کرمانشاه از ابتدای امسال تا ۱۸ خرداد ۷ روز هوای ناسالم را تجربه کرده اند که یک روز آن هوا در وضعیت بحرانی قرار داشته است.