منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

آیین نکوداشت معلم و نویسنده برجسته کرمانشاهی برگزار شد

2054036

1395/02/01

آیین نکوداشت «جعفر کازرونی» معلم و نویسنده برجسته کرمانشاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین نکوداشت استاد جعفر کازرونی معلم و نویسنده برجسته کرمانشاهی پیش از ظهر سه شنبه 31 فروردین ماه به همت اداره ارشاد و با همکاری اداره آموزش و پرورش استان در محل مجتمع شهید آوینی شهر کرمانشاه برگزار شد.

عبدالحمید پاپ زن استاد دانشگاه و از دوستان جعفر کازرونی در این مراسم، اظهار داشت: توجه به امور فرهنگی فقط بر عهده فرهنگ و ارشاد نیست و همه باید آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه داریم از فرهنگ و هر مشکلی نیز که وجود دارد از بی فرهنگی است، گفت: ما باید فرهنگ را در تمام ابعاد جامعه به کارگیریم تا شاهد توسعه همه جانبه برسیم.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: مسئولین ما در هر جایگاهی که هستند چه فرهنگی و چه سایر حوزه ها فرهنگ را دریابند که دچار خسران نشویم.

پاپ زن با اشاره به شخصیت کازرونی و بیان خاطراتی از این نویسنده کرمانشاهی، او را یکی از شخصیت های برجسته فرهنگ و ادب استان کرمانشاه برشمرد که سال های زیادی را در این عرصه، فعالیت داشته است.

2054035

آثار کازرونی از پختگی خاصی برخوردار هستند

استاد احمد محمدی از اساتید دانشگاه و تحلیل گر آثار کازرونی نیز در این مراسم، اظهار داشت: کازرونی علاوه بر نویسندگی دو دوره کاندیدای شورای اسلامی نیز بوده است.

وی با بیان اینکه کازرونی سه اثر دارد که من آن را سه گانه انقلاب نام نهاده ام، افزود: ایشان ناشر نیز است و در حوزه مطبوعات نیز مجموعه فراتاش را به چاپ رسانده است.

احمدی گفت: آثار کازرونی را می توان به چند دسته تقسیم کرد و همچنین دو نقد ادبی از آثار علی اشرف درویشیان و علی محمد افغانی در کارنامه خود دارد.

وی لاله های تلخ را یکی از آثار معروف این نویسنده کرمانشاهی دانست و افزود: اگر کسی بخواهد ادبیات و آثار انقلاب را از حیث روایی بررسی کند می توان آن را در آثار کازرونی و سه گانه انقلاب او ببیند.

تحلیل گر استاد کازرونی اظهار داشت: بیرق های سرخ کازرونی روایتی از مبارزه روستائیان برعلیه خوانین است که روایتی متفاوت از انقلاب را به تصویر می کشد.

احمدی تصریح کرد: در آثار دهه ۵۰ می توان فضای اختناق را احساس کرد و این در برخی از آثار انقلابی و سه گانه انقلاب کازرونی نیز قابل احساس است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: لاله های تلخ اولین کار کازرنی بوده، اما علی رغم این موضوع از پختگی خاصی برخوردار است.

گفتنی است، در این مراسم از کازرونی توسط مدیر کل ارشاد و آموزش و پرورش استان کرمانشاه تجلیل شد.