منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

اعزام گروه های هنری به مناطق گردشگری در نوروز 95

اعزام‌ گروه‌هاي ‌هنري ‌به ‌مناطق ‌گردشگري در نوروز 95

95

 شهرمن-گروه فرهنگ

برگزاري جنگ شادي در محوطه هاي تاريخي و فرهنگي و اعزام گروه موسيقي و حرکات موزون محلي به نقاط گردشگري استان از جمله برنامه‌هاي نوروزي است که اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تدارک ديده است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه، سرپرست اين اداره، درتشريح برنامه هاي نوروز95 گفت: امسال برگزاري دوره هاي آموزشي براي گروه هاي مختلف در ارتباط با خدمات سفر در استان به شکل منسجم تر و با کيفيت بهتري نسبت به سال هاي گذشته برگزار خواهد شد.

اصغر رشنو، همچنين به ساماندهي موزه ها و مجموعه هاي فرهنگي و تاريخي اشاره کرد و گفت: از هم اکنون برنامه ساماندهي شرايط عمومي اين مجموعه ها در سطح استان در دست اقدام است تا در پايان سال و ايام نوروز که با پيک ورود مسافران به استان مواجه هستيم شرايط براي بازديد مناسب گردشگران از اماکن گردشگري استان مهيا شود.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: در مدت باقي مانده تا پايان سال تيم هاي نظارتي اين اداره کل با همراهي ساير دستگاه هاي همکار نظارت و بازرسي‌ها را از هتل ها، اماکن اقامتي، مجموعه هاي خدمات رفاهي و رستوران‌هاي بين راهي تشديد خواهند کرد تا بهترين شرايط و امکانات براي حضور مهمانان نوروزي فراهم شود.

وي با بيان اين‌که از ابتداي سال تاکنون پنج کارگروه گردشگري در استانداري کرمانشاه برگزار شده است، ادامه داد: با هماهنگي معاونت عمراني استانداري کرمانشاه کارگروهاي گردشگري و ستاد خدمات سفر استان در آينده نزديک به صورت منظم و با شتاب بيشتري براي ساماندهي برنامه‌هاي نوروز برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه، يادآورشد: هم اکنون جلسات ستاد خدمات سفر در تعدادي از شهرستان هاي استان در حال پي گيريست.

رشنو با اشاره به اين‌که معرفي جاذبه هاي گردشگري از جمله نيازهاي ضروري استان براي هدايت مسافران نوروزي به کرمانشاه است، گفت: در زمينة تبليغات گردشگري علاوه بر چاپ و توزيع گستردة انواع دفتر، کتابچه و لوح فشرده معرفي استان، ارسال دعوت نامه هاي سفر به استان و استفادة گسترده از ظرفيت سايت ها و رسانه هاي معتبر، برنامه هاي گسترده‌اي براي استفاده از ظرفيت شبکه هاي سراسري و بين المللي صدا و سيما را در دستور کار داريم.

وي با تأکيد بر اين‌که در نوروز?? هر کرمانشاهي بايد يک سفير گردشگري براي استان باشد، گفت: در استان کرمانشاه بيش از چهار هزار اثر شناخته شده و صدها جاذبه ناشناختة گردشگري وجود دارد که مي تواند سيل عظيم گردشگران را روانه استان کند.

رشنو تصريح کرد: متأسفانه منابع ما براي معرفي کامل استان محدود است و مردم و جوانان کرمانشاهي هر کدام بايد به سهم خود براي معرفي هرچه بيشتر استان و نشان دادن فرهنگ و آداب اين استان و معرفي جاذبه هاي بکر و ناشناختة آن در شبکه هاي اجتماعي تلاش کنند، زيرا منافع حضور گردشگران به همه مردم استان باز مي گردد.

سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه، از حضور بيش از ??? راهنماي مجرب در محوطه هاي تاريخي و فرهنگي و موزه هاي استان در ايام نوروز خبر داد و گفت: در اين ايام سعي ما بر اين است که با يک راهنمايي مناسب گردشگران را به سمت بازديد از بيشتر اماکن گردشگري استان کرمانشاه سوق دهيم.

وي با اعلام اين‌که در اين ايام نزديک به ?? نمايشگاه صنايع دستي و پخت غذاهاي سنتي در سراسر استان برگزار خواهد شد، گفت: در همه مجموعه‌هاي تاريخي و فرهنگي، اماکن گردشگري و ورودي و خروجي کليه شهرستان هاي تابعة استان نمايشگاه صنايع دستي، پخت غذاهاي محلي و غرفه هاي معرفي استان داير خواهد شد.

برگزاري جنگ شادي در محوطه هاي تاريخي و فرهنگي و اعزام گروه موسيقي و حرکات موزون محلي به نقاط گردشگري استان و همچنين برنامة برگزاري دومين دورة جشنواره عکس و فيلم کوتاه مردمي نوروز از ديگر برنامه هاي اين اداره کل در نوروز ?? بود که سرپرست ميراث فرهنگي استان به آن اشاره کرد.

رشنو در خاتمه با اعلام اين‌که هدف ما ايجاد يک فضاي سالم و شاد براي گردشگران است، ياد آور شد: اين آمادگي از سوي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان وجود دارد که در صورت تأمين اعتبار در نوروز امسال برنامه جشن بزرگ نوروز را در يکي از محوطه هاي تاريخي استان برگزار کنيم که البته پيشنهاد برگزاري آن را در جلسه آينده کارگروه گردشگري استان مطرح خواهيم کرد.