منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

بارش شدید باران در کرمانشاه و طغیان رودخانه‌ها

4359357_186

1395/01/26

سامانه پرفشار بارش‌زا طی چند روز اخیر فعالیت چشمگیری در استان کرمانشاه داشته که موجب آبگرفتگی در مناطق مختلف و طغیان رودخانه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سامانه پرفشار بارش‌زا طی چند روز اخیر فعالیت چشمگیری در استان کرمانشاه داشته و در اغلب ساعات بارندگی‌های شدید رخ داده است که موجب آبگرفتگی در مناطق مختلف و طغیان رودخانه شده است. میزان بارندگی‌ها به حدی بوده که اغلب رودخانه‌های فصلی جاری شده و سدهای استان نیز غالباً لبریز شده‌اند و علاوه بر این رودخانه‌های استان نیز در مواردی طغیان کرده و شاهد جاری شدن سیل بوده‌ایم.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: بارش باران در تمام محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه جریان دارد و موجب لغزندگی جاده‌ها و در مواردی کندی رفت و آمد وسایل نقلیه در جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری شده است.

محمد مرادی از فعالیت گشت‌های پلیس راه در جاده‌های استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ كدام از محورهای مواصلاتی مسدود نیستند اما در مواردی ریزش کوه، جاری شدن سیل در جاده‌ها و قرار گرفتن سنگلاخ در مسیرها برای ساعاتی برخی محورها را مسدود کرد که با تلاش نیروهای امدادی رفع موانع صورت گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر وجود دارد و تیم‌های آتش‌نشانی در آماده باش قرار دارند.

حجت‌‌الله جهان‌بخشی از استقرار ماشین‌های امدادرسان آتش‌نشانی و نیروهای این سازمان برای اعزام به مناطقی که احتمال بروز آبگرفتگی و جاری شدن سیل در آنها وجود دارد خبر داد و گفت: محله جعفرآباد در شهر کرمانشاه در حال حاضر با آبگرفتگی مواجه شده و نیروهای امدادی در حال ارائه خدمت و کمک‌رسانی به اهالی منطقه هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز به خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: تیم‌های امدادی هلال‌احمر در بخش جاده‌ای کوهستان و غیره آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

محمدرضا امیریان از انجام بیش از 40 مورد اعزام نیروهای امدادی برای خدمت‌رسانی در حوادث ناشی از آبگرفتگی و جاری شدن سیل خبر داد و گفت: 100 تیم امدادی برای کمک‌رسانی در آماده‌باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه بارش باران طی روزهای گذشته با شدت فراوان ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها در حال حاضر با شدت ادامه دارد و هلال احمر آمادگی ارائه خدمت به مردم را دارد که در این راستا بسته‌های غذایی، دارویی، چادرهای اسکان و تیم‌های امدادرسان نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه نیز در مورد شایعه سقوط یک دستگاه خودروی سواری پراید در رودخانه در کرمانشاه و کشته شدن راننده این خودرو به خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: این موضوع صحت ندارد و فوت راننده این خودرو کذب است.

صائب مدرسی از آماده‌باش دستگاه‌های اورژانس و بالگرد هوایی برای ایفای نقش در حوادث ناشی از بارندگی‌ها خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر روستاهایی در منطقه اورامانات در محاصره آب قرار دارند که اعزام تیم‌های مشترک امدادی متشکل از نیروهای دستگاه‌های خدمت‌رسان به این نقاط انجام گرفته است.

براساس گزارش فارس، مناطق مختلفی برای اسکان اهالی مناطق احتمالی سیل‌زده توسط ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج برای تأمین امنیت و آسایش مردم در آمادگی کامل قرار دارند.

گفتنی است، سامانه پرفشار بارش‌زای مذکور تا اواخر امروز (پنج‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال جاری) در استان کرمانشاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و شهروندان براساس توصیه مسئولان مربوطه باید از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و حاشیه مسیر سیلاب خودداری کنند و نکات ایمنی مورد توجه قرار بدهند.