منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

باید برای سرمایه‌گذاران “فرش قرمز” پهن کنیم

40760

 

1395/02/22
استاندار کرمانشاه گفت: باید رفتار خود را با سرمایه‌گذاران تغییر داده و برای آنها فرش قرمز پهن کنیم.
به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، اسدالله رازانی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که روز گذشته (21 اردیبهشت) برگزار شد، بیکاری را موضوع یک استان دانست و گفت: اشتغال محصول و خروجی سرمایه‌گذاری است و نباید از پرداختن به نفس سرمایه‌گذاری در استان غافل شویم.
وی خواستار شناسایی موانع و نقاط کور سرمایه‌گذاری در استان شد و اظهار کرد: باید عوامل مشوق سرمایه‌گذاری را هم بشناسیم و بیشتر به آنها بپردازیم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: باید شرایط ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان فراهم کنیم و نوع رفتارمان با آنها را اصلاح کنیم.
به گفته رازانی، مسئولین باید به طرف سرمایه‌گذاران بروند و برای آنها فرش قرمز پهن کنند.
وی به مشکلات فضای کسب و کار در استان و کشور هم اشاره و تصریح کرد: فضای کسب و کار باید بهبود یابد.
استاندار کرمانشاه از تسهیلات به عنوان عامل اثرگذار دیگر بر بهبود وضعیت اشتغال استان یاد کرد و افزود: موضوع تسهیلات در کشور بغرنج شده و به غیر از استفاه از صندوق توسعه ملی و همچنین تسهیلات سفر هیات دولت به استان، راه بهتری نداریم.
رازانی با اشاره به همکاری که قرار است با بنیاد برکت و بنیاد مسکن در استان صورت گیرد، عنوان کرد: قرار است با کمک این دو بخش تسهیلات برای ساخت و نوسازی هزار واحد مسکونی روستایی در استان در نظر گرفته شود که پنج میلیون تومان آن کمک بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات یارانه دار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به صنعت فرش استان اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت فرش یک استراتژی مهم برای استان است که می‌تواند به تقویت بنیه اقتصادی و اشتغال استان کمک کند.
به گفته این مسئول، صنعت فرش با نیروی کار خرد راه‌اندازی می‌شود و حتی می‌تواند یک اشتغال مکمل برای ساعات فراغت افراد باشد.
استاندار کرمانشاه از پیشینه و فرهنگ استان در خصوص فرش هم یاد کرد و گفت: پرداختن به صنعت فرش در استان‌های دیگر نتیجه داده و ما هم باید آن را دنبال کنیم.
رازانی با بیان اینکه مهمتر از اشتغال در استان نداریم و فرش می‌تواند به ایجاد اشتغال در استان کمک کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های تامین بودجه استان از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری باید در تامین مالی حوزه فرش کمک کنند.
وی آموزش 9 هزار فرشباف در سال جاری را عدد کمی دانست و گفت: باید هدف‌گذاری بیشتری داشته باشیم.
به گفته استاندار کرمانشاه، این هدف‌گذاری باید مستمر و حداقل برای سه سال آینده باشد.