منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

برداشته شدن تحریم گام بزرگی برای تسهیل سرمایه گذاری در کشور بود

3158558-5133104
1395/04/28
رئیس جمهور در جمع خبرنگاران کرمانشاه گفت: برداشته شدن تحریم گام بزرگی برای تسهیل در سرمایه گذاری در کشور بود.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر روحانی درپایان سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه در یک کنفرانس خبری در جمع اصحاب رسانه این استان حاضر شد و ضمن جمع بندی سفر خود به  استان کرمانشاه، پاسخگوی سوالات چند نفر از اصحاب رسانه استان بود.
وی در این نشست خبری با بیان اینکه کرمانشاه استانی مستعد برای رشد و پیشرفت است، افزود: دولت سرمایه گذاری بزرگی برای طرح های آبی در این استان با اعتباری بالغ بر  7 هزار میلیارد در نظر گرفته است که بخشی از آن اجرا و بخشی نیز امسال اجرای می شود و بخشی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.
 رئیس جمهور کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان از نظر گردشگری جاذبه های فراوانی دارد، ادامه داد: بخش گردشگری می تواند زود اشتغال ایجاد کند و یکی از راه های تحول در این استان در زمینه گردشگری است که بخش هایی مانند توسعه فرودگاه ها، راه ها، راه آهن مواردی است که دولت سرمایه گذاری و بخشی را نیز کارآفرینان و سرمایه گذارن می توانند وارد شوند.
وی تاکید کرد: از طرف دیگر استان کرمانشاه از قطب های صنایع پایین دستی خواهد شد و در زمینه فناوری های نوین هم دولت کمک خوبی دارد انجام می دهد بطوریکه هم اکنون 2500 شرکت دانش بنیان موردحمایت ویژه دولت هستند.
رئیس جمهور تصریح داشت: طی امروز 197 طرح در استان افتتاح و یا آغاز به کارکرد که خود  نشاندهنده آن است که استان حیات و تحرک جدیدی پیدا می کند.
وی تاکید کرد:با توجه به استعدادهای این استان 998 میلیارد تومان اعتبار برای 45 طرح در این استان در نظر داریم.
دکتر روحانی در ادامه درخصوص مشکل بیکاری استان گفت: باید تلاش کنیم آمار بیکاری استان را به میانگین کشوری برسانیم که این از وظایف دولت و کارآفرینان است و همه باید دست به دست هم دهیم صاحب نظران، فرهیختگان و کارآفرینان با طرحی که در زمینه آب، راه آهن و کشاورزی و گردشگری داریم در دو سال آینده استان متحول شود.
وی از استاندار کرمانشاه خواست که با هم فکری صاحب نظران طرحی را در بازه زمانی چند ساله طراحی کنند تا بیکاری استان به میانگین کشوری برسد و آن را جزو اولویت های دولت اعلام کرد و افزود: اولویت دولت رونق افتصادی و اشتغال است.
رئیس جمهور درپاسخ به سوال خبرنگاری درباره کریدور بیستون به طاق بستان گفت: در استان کرمانشاه در زمینه گردشگری طرح های مختلفی قرار است اجرا شود یکی از پروژه ها نیز این بحث می باشد که مسیر پر جاذبه ای است که چهارچوب های آن در جلسات قبل مطرح شده و  باید جاذبه های مختلف گردشگری و زیر بناها را به وجود توریسم امیدوار کرد.
وی اضافه کرد: دولت در بحث سرمایه گذاری کار بزرگی که انجام داد مسئله تحریم بود که برای سرمایه گذار خارجی و داخلی مشکلاتی به وجود آورده بود، برداشته شدن تحریم ها گام بزرگی برای تسهیل  سرمایه گذاری در سراسر کشور بود و کار دیگر دولت اصلاح نظام بانکی است که کارگروهی دراین زمینه طرحی را ارائه که با تصویب آن تسهیلات ارزان قیمت می شود و نرخ سود تسهیلات را پائین آورده خواهد شد و سرمایه گذار تسهیلات با بهره کم می گیرند، بانکها قدرتمند می شوند.
دکتر روحانی اظهار داشت:کار دیگر این است بخشی از سرمایه گذاری که در خارج است جذب شود با این پروژه های گرمسیری کشاورزی استعداد خوبی است که شرایط را تسهیل کند در این استان امنیت و وحدت بین اقوام، وحدت و هماهنگی بین مسئولین وجود دارد و این زیربناهای خوبی است که سرمایه گذار را دلگرم کند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی برتصویب منطقه آزاد تجاری قصر شیرین نیز بیان داشت:درباره مناطق آزاد در جلسات متعدد بحث کرده بودیم این لایحه ای است که سال گذشته به مجلس ارائه که رد شده بود، کرمانشاه آن زمان جز آن لایحه نبود قول دادیم مسئله را در دستور کار بررسی قرار داده و امیدواریم این مسئله انجام شود.
وی تاکید کرد:نمی توان انتظار داشت که با یک منطقه آزد مشکلات حل شود باید تلاش کنیم در همه ابعاد در این استان کار کنیم در این استان سرمایه های خوبی کار شده است و برای بحث پتروشیمی قول اختصاص رقم بزرگی دادیم البته در این زمبنه هم در دستورکار قرار می گیرد.
وی در پایان در رابطه با راه آهن کرمانشاه نیز گفت: در شورای اداری این بحث مطرح شد دولت طرح های مختلف راه آهن را در نظر دارد و توسعه راه آهن کار بزرگی است که در این دولت انجام شده است.
وی عنوان کرد: وصل شدن راه آهن پنج استان به شبکه سراسری در دستور کار است که ملایر به کرمانشاه نیز از آن جمله است که باید عملیاتی شود اما در این سفر طرح هایی را بیان می کنیم که تا سال 96 انجام می شود و وصل قطعه ملایر به کرمانشاه 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که آقای نوبخت آن را تامین نموده و پس از این مرحله وصل این راه آهن به خسروی در دستور کار قرار می گیرد.