منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع «قرآن و عترت» در کرمانشاه

2002900

1395/02/18

مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع «قرآن و عترت» همزمان با هفته قرآنی در استان کرمانشاه خبرداد.

سعید ذبیحی در گفتگو با خبرگزاری مهر، از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی «قرآن و عترت» در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با هفته قرآن و عترت  از ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت در استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: برای حضور در این جشنواره ۶۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر تئاتر خیابانی و ۳۳ اثر نیز مربوط به بخش نمایشنامه نویسی است.

مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه  از انتخاب ۸ اثر از بین آثار ارسالی برای نمایش طی این هفته خبرداد و گفت: نمایش های فوق در روزهای ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت ماه و در سطح استان به اجرا در می آیند.

وی «قرآن و دفاع مقدس» را موضوعات نمایش های فوق عنوان و تصریح کرد: سعی داریم نمایش های منتخب برای اجرا، در اکثر نقاط شهر کرمانشاه و برخی از شهرستان های استان به نمایش در آید.

ذبیحی افزود: اکثر اجراهای ما در محل مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه است و علاوه برآن اجراهایی را در سطح دانشگاه ها، مدارس، پارک های شهر و شهرستان هایی چون هرسین و صحنه داریم.

وی در خصوص برگزیدگان این جشنواره میز گفت: در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت یعنی ۲۳ اردیبهشت، از نفرات اول تا سوم بخش های نویسندگی، کارگردانی و بازیگر زن و مرد تجلیل می شود.

مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه هم چنین از تجلیل از ۶ نمایشنامه برتر نیز از بین آثار واصل شده در این بخش خبرداد که در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.