منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

به خاطیان “تراشیدن موی کودکان کار” تذکر جدی داده شد

42960

1395/05/25

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه با ابراز تاسف از تراشیدن موی سر تعدادی از کودکان کار در ارودگاه چشمه‌سفید گفت: برخورد لازم با افراد خاطی انجام شده است.
امیررضا دولتشاهی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، با اعلام ابراز تاسف شهرداری کرمانشاه از تراشیده شدن موی سر تعدادی از کودکان کار در ارودگاه چشمه‌سفید، اظهار کرد:شهرداری فقط نقش اجرایی دارد و با دستور قضایی و نظر کارشناسانی مانند کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی حق انجام چنین کارهایی را دارد.
وی ادامه داد: برخی افرادی که از سطح شهر جمع‌آوری و به این ارودگاه منتقل می‌شوند، از نظر شرایط زندگی و عدم رعایت بهداشت ممکن است ناقل بیماری باشد، از همین رو لازم است اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی صورت گیرد که آلودگی و بیماری‌های احتمالی به سایر افرادی که در اردوگاه هستند سرایت نکند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه این اقدام شهرداری فقط با نظر کارشناسان و با هدف تامین سلامت و بهداشت سایر افراد انجام می‌شود، تصریح کرد: به افرادی که بدون هماهنگی با کارشناسان مرکز بهداشت و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تراشیدن موی سر کودکان کار کردند تذکر لازم داده و برخورد شده است.
به گفته دولتشاهی، اعتقاد مجموعه مدیریت شهری و شهرداری کرمانشاه این است که همه کودکان از جمله کودکان کار که برای امرار معاش خانواده به ناچار مجبورند از دنیای کودکان فاصله بگیرند و مظلومانه کار کنند، شهروند و سرمایه‌های اجتماعی هستند که آینده شهر را رقم می‌زنند.
وی کودکان کار را در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و افتادن در دام افراد سودجو دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید برای اینکه کودکان کار درگیر آسیب اجتماعی نشوند، احساس مسئولیت و سپس اجماع کنیم.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر مدیریت واحدی برای ساماندهی کودکان کار و دور نگهداشتن آنها و خانواده‌هایشان از آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود و این کودکان بتوانند بدون خطر زندگی کنند.
وی در پایان از همه رسانه‌هایی که دغدغه‌مند این موضوع را پیگیری کردند قدردانی کرد و افزود: رسانه‌ها بازوی توانمند مجموعه مدیریت شهری هستند و می‌توانند با انعکاس معضلات اجتماعی زمینه تجدیدنظر در سیاست‌گذاری در حوزه خدماتی و اجتماعی را به منظور رفع نواقص موجود فراهم کنند.