منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

تازيانه ‌بر ‌پيکر ‌قلم

يادداشتي بر اجراي حکم شلاق خبرنگار نجف آبادي

تازيانه ‌بر ‌پيکر ‌قلم

شهرمن – بنفشه رضايي

Banafsheh Rezaieچندروز پيش با يکي از دوستانم درباره تأثير و قدرت رسانه ها و روزنامه نگاران گفتگو مي کرديم؛  پسربچه 6ساله ام جلو آمد و گفت من مي خواهم پليس شوم، آنوقت مي توانم ماشين شما را جريمه کنم يا دستگيرتان کنم! آنروز خنديديم ولي امروز به اين واقعيت رسيديم که حتي مي توانند شلاقمان هم بزنند! آنهم به خاطر اشتباه در نوشتن يک عدد!

با کمال ناباوري با خبر شديم حکم شلاق خبرنگار نجف آبادي اجرا شده است.! شنيدن اين خبر که در  ايسنا(خبرگزاري دانشجويان ايران) در تاريخ 19دي ماه  منتشر شد- و البته در اخبار مربوط به مرگ رييس فقيد مجلس تشخيص مصلحت نظام گم شد – ،آنقدر دردناک بود که تا شامگاه روز قبل از چاپ دست و دلمان به کار نرفت چون احساس مي کرديم اين تازيانه برپيکر قلم فرود آمده و حرمت آن را که خداوند مهربان و »رئوف« به آن قسم خورده را شکسته است.

واقعه را از طريق اين خبرگزاري که هر روز موضع گيري روزنامه نگاران و حرف هاي ضد و نقيض مسئولان نجف آباد را منعکس مي کرد پيگيري کرديم. به گزارش اين خبرگزاري، »حسين موحدي خبرنگار يکي از رسانه هاي نجف آباد، چندي پيش به دليل درج اشتباه  تعداد  موتورهاي توقيف شده  به وسيله نيروي انتظامي، به40 ضربه شلاق محکوم شد و حکمش نيز در هفته گذشته اجرا شد.« به گزارش ايسنا   ابوالفضل ابوترابي، نماينده مردم نجف آباد در مجلس شوراي اسلامي، با ابراز تأسف از اين اتفاق گفت:»دستگيري اين خبرنگار که با صدور حکم

ورود به منزل شخصي اش همراه بود، در اولين ساعات صبح صورت گرفت ولي تا انتقال اين شخص به کلانتري، خودروي حامل او نزديک به يک ساعت در خيابان هاي اطراف محل دستگيري مشغول بازداشت مجرمان ديگري بود.« بنابر خبر منتشر شده در خبرگزاري ايسنا، واکنش مسوولان نجف آباد در پي تماس خبرنگار »شرق« با آنها نيز در خور توجه بود. سرهنگ کريمي، معاون اجتماعي نيروي انتظامي نجف آباد، پس از برقراري تماس خبرنگار و معرفي خود تأييد کرداصلاً چنين اتفاقي روي نداده و شايعه است و تکذيبيه نيز به زودي منتشر مي شود و پس از اصرار خبرنگار مبني بر وقوع اين اتفاق، او گفت سرهنگ کريمي نيست و نمي تواند اطلاعات بيشتري به خبرنگار بدهد. ديگران هم جواب هاي درخور توجهي ندادند. ول کنيد، تمام شد، دنبال ماجرا را نگيريد، آشتي کردند، روبوسي کردند، و خودمان با خرد جمعي حلش کرديم، بخش ديگري از اين ماجرا بود.«

متأسفيم که مسوولان نجف آباد هنوز متوجه نشده اند که کار با روبوسي و قربان صدقه حل نمي شود!  آنها بر پيکر همه اهالي رسانه در کشور و حتي دنيا تازيانه زده اند!  در کدام دوره ، در کدام کشوري، در کدام شهري خبرنگاري را به خاطر اشتباه سهوي يا حتي جرايم مطبوعاتي شلاق زده اند؟! برخي مي گويند جرم چيز ديگري بوده و محرمانه است! پاسخ مي دهيم شبکه هاي ضدانقلابي و ضد ايراني، يا افکار عمومي کاري به کار اين محرمانه ها ندارند! آنها فقط اين برايشان مهم است که در رسانه ها منتشر شده خبرنگاري را در ايران شلاق زده اند! جاي تعجب است که چطور مسوولان نجف آباد با بي تدبيري آب به آسياب دشمن ريخته اند و به ساحت قلم و به نام خبرنگار که به خاطر ارزش و اعتبارش يک روز در تقويم به نامش است، بي حرمتي کرده اند. پيگيري اين واقعه و پاسخ خواهي از مسببينش به طور حتم تقاضاي همه روزنامه نگاران کشور است.