منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

تا سلامت جامعه تضمین نشود از محصولات تراریخته خبری نیست

rashidi

مدیر کل پدافندغیرعامل استانداری کرمانشاه:

تا سلامت جامعه تضمین نشود از محصولات تراریخته خبری نیست

برق ۲۰مرکز مهم کرمانشاه در رزمایش پدافند غیرعامل قطع می شود

شهرمن_ گروه خبر

مدیرکل اداره پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه گفت:  تا زمانی که ثابت شود مزایای محصولات تراریخته از مضراتش بیشتر است نباید آن را در زمین های زراعی آورد.

کیومرث رشیدی در نشست خبری که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شدبا بیان اینکه تا سلامت جامعه تضمین نشده نباید به سمت استفاده از محصولات تراریخته برویم اظهار داشت:چون ما مسئول حفظ سلامت مردم هستیم معتقدیم تا زمانی که ثابت شود مزایای محصولات تراریخته از مضراتش بیشتر است نباید آن را در زمین های زراعی آورد.

وی افزود: در ایران بر روی محصولات تراریخته تحقیقات گسترده ای در حال انجام است و اگر نتیجه پژوهش ها نشان دهد که این محصول خطراتی برای مردم دارد با آن برخورد خواهد شد. محصولات تراریخته در پدافند غیر عامل یک بحث حساس و جدی است.

رشیدی اصلی ترین هدف پدافندغیرعامل  را تامین و تحقق سلامت و امنیت جامعه دانست و اظهار داشت:برای اینکه این امر محقق شود (تامین امنیت و سلامت جامعه) پدافندغیرعامل در قالب هرگونه اقدام غیرمسلحانه که قدرت بازدارندگی را افزایش دهد و آسیب پذیری را کاهش دهد ورود پیدا می کند طوریکه مردم فعالیت های روزمره شان را ادامه دهند و هیچ خللی در روند کار جامعه اتفاق نیافتد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه بیان داشت: در چنین شرایطی است که پایداری ملی ارتقا می یابد و حتی اگر بحرانی ایجاد شود پدافند می تواند بحران ها را مدیریت کند تا یکی یکی مشکلات حل شوند.

وی با اشاره به اینکه پدافند عامل وابستگی شدیدی به پدافند غیرعامل دارد، افزود: همه ملت ها به دنبال امنیت و سلامت هستند لذا پدافند غیرعامل به دنبال ایجاد مناسباتی است که جامعه واردجنگ و ناامنی نشود.

رشیدی گفت: رویکرد ما در پدافند غیرعامل این است که ابتدا آموزش دهیم سپس اطلاع رسانی کنیم تا به آگاهی بخشی برسیم. فرهنگ پدافند غیرعامل یعنی فرهنگ مصون و ایمن سازی در جامعه جاری و ساری شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه ، شعار امسال هفته پدافند غیرعامل را «مصون سازی کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن» اعلام کرد و گفت: در حال حاضر دو قرارگاه زیستی و سایبری داریم که مسئولیت قرارگاه زیستی با دانشگاه علوم پزشکی و مسئولیت قرارگاه سایبری با دفتر فناوری اطلاعات استانداری است. همچنین ۱۲کارگروه مشترک زیر نظراین دو قرارگاه فعالیت می کنند.
رشیدی خاطرنشان کرد: هفته پدافند غیرعامل امسال از دوم آبان شروع شده و تا هشتم آبان ادامه خواهد داشت که در این هفته برنامه های مختلف و متنوعی اجرا خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه گفت: در روز دوم آبان در مدارس استان زنگ پایداری به صدا درخواهد آمد و همایشی فرهنگی با محوریت آموزش و پرورش در دبیرستان جلال آل احمد کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش سایبری(هر آنچه وابسته به فصای مجازی است.) با محوریت دانشگاه رازی در روز سوم آبان ماه در محل همین دانشگاه و همایش زیستی با محوریت جهاد کشاورزی در همین سازمان در روز ششم آبان برگزار خواهد شد.

رشیدی بیان داشت: همایش مبحث 21 از دیگر برنامه های هفته پدافند غیرعامل در استان است که این همایش با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار خواهد شد و در آن به بحث در خصوص استحکامات بناها و ساخت و سازها پرداخته می شود.

وی یادآور شد: برگزار همایش کوهپیمایی در روز جمعه و در ادامه حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه از دیگر برنامه های هفته پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه گفت: همچنین در این هفته سه رزمایش برگزار می شود که شامل دو رزمایش در دو بخش پالایش و پخش نفت و یک رزمایش در شرکت برق می باشد. در رزمایش شرکت برق بیش از 20 نقطه استان دچار قطعی یکباره برق خواهد شد.

وی افزود: در رزمایش ها به دنبال بررسی قابلیت ها، توانایی ها و تجارب سیستم های اداری هستیم که اگر مورد هجمه واقع شدند تا چه اندازه توانایی پاسخگویی به آن را دارند.