منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

تبديل‌ کيوسک‌هاي ‌تلفن‌ به ‌کتابخانه

هفته نامه شهرمن / شماره 56 / 12 دي 1397

 

 

اجراي طرح “کتابخانه همگاني” در شهرستان سنقر و کليايي

تبديل‌ کيوسک‌هاي ‌تلفن‌ به ‌کتابخانه

songhor

شهرمن- با هدف طرح ترويج کتاب و کتابخواني و اجراي برنامه هاي فرهنگي “سنقر در مسير پايتخت کتاب” اداره فرهنگ وارشاد اسلامي اين شهرستان در طرحي ابتکاري از ظرفيت فضاي خالي داخل کيوسک هاي تلفن همگاني شهري، استفاده کرده و تحت عنوان “کتابخانه همگاني” براي استفاده عموم مردم به عنوان قفسه کتاب آنها را تجهيز کرده است.
بشيري کارشناس فرهنگي اين اداره، به عنوان پيشنهاد دهنده ايده طرح گفت: با تجهيز ابتدايي و روزانه اين کيوسک هاي تلفن با کتاب، و به اشتراک گذاشتن همگاني کتاب ها براي مطالعه که از نيازهاي ضروري رشد فرهنگي يک جامعه است، اميدورايم همشهريان عزيز به صورت اماني از کتاب ها استفاده کرده و پس ازمطالعه، دوباره کتاب ها را به همان محل برگردانند تا اين کتابخواني و مطالعه به صورت گردشي در بين عموم اتفاق بيفتد.
وي افزود: همشهريان عزيز نيز مي توانند در اين طرح مشارکت نموده و کتاب هاي مطالعه شده شخصي خود را نيز در اين کيوسک هاي تلفن براي مطالعه عمومي ديگران به اشتراک بگذارند.
شهرستان سنقر در راستاي طرح ترويج فرهنگ کتابخواني”سنقر در مسير پايتخت کتاب”، فعاليت هاي مختلفي را در طول سال جاري در سطح شهرستان به اجرا درآورده است. اين طرح ها در برنامه سراسري “پايتخت کتاب ايران” بررسي و ايده هاي خلاق و نو، به صورت سراسري اجرا و تامين اعتبار مي گردند.