منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

تعمیرات اساسی در پالایشگاه از بروز مشكلات در حین تولید جلوگیری می‌كند

pk2

1395/02/22

گروه اقتصاد- عبدالله مرادی

مهندس ابراهيم باقري گفت: اگر تعميرات اساسي صورت نگيرد و يا دقت كافي در اجراي آن نباشد مي‍‌تواند در حين كار فاجعه به بار بياورد.

مهندس باقري مدير عمليات شركت پالايش نفت كرمانشاه گفت: از آنجا كه پالايشگاه يك واحد حساس است و وجود مواد نفتي در بخشهاي مختلف باعث ساييدگي،خوردگي و ازبين رفتن قطعات مي‌شود، براي جلوگيري از بروز حوادث ،اين قطعات در صورت نياز بايد تعميرو يا تعويض شوند .

732a2958-e8e1-49de-bb27-aef5e52f6c2c_20160511_082811

وي ديگر مزاياي تعميرات اساسي را بالابردن بهره‌وري ، ضريب اطمينان پرسنل در هنگام كار و كاهش مصرف انرژي عنوان كرد و گفت: در صورت وجود فرسوگي يا بروز مشكل در بخشهاي مختلف امكان دارد پالايش به دفعات متوقف و موجب خاموش شدن مكرر شود كه با انجام تعميرات اساسي اين مشكل رفع مي شود.

مهندس باقري تصريح كرد: همه واحدهاي پالايشگاه  درگير كار تعميرات اساسي شده اند و هر كدام از بخش‌ها بنا به وظايف محوله اقدامات لازم را انجام مي دهند .

مهندس باقري 60 درصد از كار تعميرات اساسي را تامين قطعات مورد نياز اورهال دانست و افزود:تامين قطعات قبل از آغاز عمليات و طبق کتابچه combined work list «مجموعه نیازهای واحدهای مختلف» صورت مي گيرد و پس از تاييد توسط بازرسين فني به كار مي روند.

وي اظهار داشت :ارسال دستور كارها و اجراي اورهال در پالايشگاه كرمانشاه به صورت سيستمي و با برنامه CMMS براي اولين باردر ايران صورت مي گيرد كه ضمن افزايش سرعت و دقت در اجراي پروژه در مصرف كاغذ نيز صرفه جويي مي شود.

مدير عمليات با ابراز رضايت از انجام كار تعميرات اساسي پس از گذشت 6 روز از آغاز عمليات گفت: تمام برج‌ها و ظروف باز شده و تعداد زيادي از راكتورها باز و بخشي نيز نياز به باز كردن نداشته اند . كار بر روي  واحد هاي 400 (تصفيه نفت سفيد) و 300(توليد بنزين)تقريباً تمام شده و در حال چك توسط واحد بازرسي فني است .

مهندس باقري  تاكيد كرد: تعميرات اساسي زمان مناسبي است براي اجراي  پروژه هايي كه در زمان فعاليت پالايشگاه امكان اجراي آنها وجود ندارد . در اين دوره نيز نصب چند مبدل در واحد توليد بنزين و گاز مايع در دستور كار قرار دارد تا ضمن رفع تنگناهاي زمان توليد محصولات باكيفيت بهتري به بازار عرضه شود .

وي ضمن تشكر از همكاران كه موجب شده اند اين پروژه بزرگ پالايشگاهي با همدلي ، همفكري و همراهي به خوبي در حال اجرا باشد گفت: مشكل كوره 101 كه از حساسيت بالايي برخوردار بود ، با ترميم حل شد و نگراني خاصي وجود ندارد.