منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

تنها “شهربازی” کرمانشاه باز می‌شود؟

40599

1395/02/15

عضو شورای شهر کرمانشاه از تصویب بازگشایی شهربازی کرمانشاه در جلسه روز سه شنبه شورای شهر خبر داد

غلامرضا باقری در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: درجلسه روز سه شنبه شورا دو مصوبه در خصوص شهربازی کرمانشاه داشتیم. مصوبه اول این است که شهربازی با مدیریت شهرداری کرمانشاه بازگشایی شود و این بازگشایی باید با تایید استاندارد تجهیزات این مجموعه توسط اداره کل استاندارد استان صورت گیرد و درصورت نیاز به تعمیر تجهیزات، این تعمیرات باید انجام شود.

باقری تصریح کرد: در مصوبه دوم نیز مقرر شد تا ظرف یک ماه مشاور انتخاب شود که نیاز سنجی‌های شهربازی را متناسب با نیاز شهر کرمانشاه انجام دهد و با اتمام کار مشاور، فراخوان واگذاری شهربازی به بخش خصوصی داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری طی نامه‌ای از شورای شهر در خواست اجازه صدور فراخوان واگذاری شهربازی به بخش خصوصی را کرده است، گفت: قبل از فراخوان باید بدانیم چه کاری می‌خواهیم در شهربازی انجام دهیم و نیاز به چه حجم سرمایه گذاری و انجام چه کارهایی است.

وی تصریح کرد: درهمین راستا ابتدا از شهرداری خواسته‌ایم تا مشاور بگیرد و مشاور با بررسی شهربازی بر اساس نیازهای شهر کرمانشاه مشخص کند که چه اقداماتی نیاز داریم تا در شهربازی کرمانشاه انجام شود.

باقری افزود: اینکه تنها فراخوان بدهیم و ندانیم چه کاری باید انجام دهیم قطعا نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود و باید مشاور با بررسی و تحقیق به ما بگوید چه باید بکنیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار کرد: تا زمان گرفتن مشاور و انجام کارهای مربوط به آن و صدور فراخوان، با توجه به اینکه شهربازی فعلی تنها شهربازی کرمانشاه است مصوب کردیم که بازگشایی آن با مدیریت شهرداری انجام شود، اما قبل از این بازگشایی اداره کل استاندارد باید استاندارد وسایل را تایید کرده و اگر تجهیزات شهربازی تعمیراتی نیاز دارند، این تعمیرات باید انجام شود.

وی در خصوص علت بسته ماندن شهربازی طی ماه‌های گذشته نیز گفت: یکی بحث تغییر مدیریت شهربازی بود و دیگر اینکه بیشتر وسایل این شهربازی قدیمی شده‌اند و باید ابتدا توسط اداره کل استاندارد تایید و سپس بازگشایی شهربازی انجام شود.

باقری با یادآوری اینکه بازگشایی شهربازی مصوبه شورای شهر است، گفت: این احتمال هم وجود دارد که اداره کل استاندارد با بررسی تجهیزات اجازه بازگشایی را ندهد.