منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

جشنواره بین المللی شعر فجر در کرمانشاه افتتاح شد

 photo6003526117396425918

جشنواره بین المللی شعر فجر در کرمانشاه افتتاح شد

 

شهرمن -گروه ادب و فرهنگ

در افتتاحیه جشنواره بین المللی شعر فجر، از بنفشه رضایی مدیرمسئول نشریه شهرمن به خاطر اثرگذاری این نشریه در انتشار اخبار و گزارش های مرتبط با زلزله استان کرمانشاه تقدیر شد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران، با حضور معاون سیاسی استانداری کرمانشاه، مسئولان حوزه شعر و ادبیات داستانی کشور، مدیرکل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر آغاز به کارکرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران روز چهارشنبه (4 بهمن) با حضور مسئولان حوزه شعر و ادبیات داستانی کشور، مسئولین استان و جمع کثیری از شاعران برجسته در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: اگر فرهنگ را به یک جسم یا پیکر تشبیه کنیم، شعر و ادبیات قلب آن است و تا قلب کار نکند پیکر کار نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام رحیم جعفری سپس از کرمانشاه به‌عنوان یکی از شریان‌های حیات قلب ایران یادکرد افزود: این استان استحقاق زیادی در حوزه‌های فرهنگی هنری دارد که نیازمند حمایت‌های خاص است.
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با یادی از مرحوم استاد احمد عزیزی شاعر برجسته کرمانشاهی اظهار کرد: امسال مراسم جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران به احترام مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه در این استان برگزارشده است.
مهدی قزلی با اشاره به تداوم برگزاری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران در تهران، زاهدان و بوشهر، افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره اسفندماه برگزار خواهد شد.
وی سپس با اشاره به برگزاری جشنواره شعر فجر در دو بخش رقابتی و ترویجی گفت: در حوزه رقابتی کتاب‌های سال نوشته‌شده در حوزه شعر به داوری گذاشته و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان در سه بخش شعر بزرگ‌سال، کودک و نوجوان و درباره شعر تقدیر می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران در کرمانشاه به‌عنوان مهد دلیران و ایثارگران یاد و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره بتواند در جهت اعتلای شعر و ادبیات کهن ایران‌زمین مؤثر واقع شود.
محمدابراهیم الهی تبار ضمن تأکید بر اشاعه دیدگاه‌های فرهنگی در سطح استان، خاطرنشان ساخت: رشد و گستره فعالیت‌های فرهنگی همچون برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران که میزبانی آن را به استان‌ها واگذار می‌کنند، می‌تواند به‌عنوان عاملی راهبردی برای ایجاد فضای نشاط در سطح جامعه محسوب شود.
در ادامه مراسم جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران که با حضور جمعی از شعرای برجسته کشور برگزار شد، شاعران به شعرخوانی پرداختند .
در انتها پیام دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی کشور قرائت شد.photo6003812613189905246

همچنین در این آیین از بنفشه رضایی مدیرمسئول نشریه شهرمن، بهمن زارعی عکاس خبرگزاری ایرنا و عبدا… مرادی مدیرمسئول نشریه میلکان به خاطر فعالیت های اثرگذار رسانه ای در انعکاس اخبار مربوط به زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه تجلیل شد.
همچنین لیلا صندوقی و روزبه حبیبیان نیز به عنوان فعالان فرهنگی در واقعه زلزله استان موردتجلیل قرار گرفتند