منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

دادستان کرمانشاه : فعلاً پولی به مردم داده نمی شود

photo-shahreman-0810d

دادستان کرمانشاه در تشریح وضعیت پرونده مکتب گلیم و گبه کرمانشاه:

 فعلا پولی به مردم داده نمی شود

1395/08/11

شهرمن-گروه خبر

مسیر کاری شرکت مکتب گلیم و گبه کرمانشاه به مرور زمان منحرف و کاملاً عوض شد و به مسیری رفت که غیر قانونی و بدون هیچ مجوز و چارچوبی بود.

دادستان کرمانشاه با بیان این مطلب در نشست خبری که امروز (سه شنبه 11 آبان) درسالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزارشد، افزود:چهار سال پیش متهم به سازمان صنعت و معدن مراجعه می کند و برای فعالیتش در زمینه فرش، گلیم و گبه مجوز می گیرد.

مجتبی ملکی افزود: اگر فردی در این زمینه تولید و ایجاد  اشتغال کند و درآمد داشته باشد، همه قسمت های اداری و حاکمیتی نظام از وی حمایت می کنند، به گونه ای که در این راستا کمیته ای به نام سرمایه گذاران مشروع برای حمایت از سرمایه گذاران در قوه قضاییه تشکیل شده است.

وی متذکر شد: اما متاسفانه کار این فرد به انحراف رفت و به اخذ وجه از مردم تحت عنوان مشارکت در تولید فرش و گلیم اقدام کرد.

ملکی با بیان اینکه مطبوعات استانی و رسانه های دیگر تبلیغات بی حدی از وی به راه انداختند اظهار داشت: مردم با دیدن این تبلیغات اعتماد کردند و برای سرمایه گذاری در این شرکت هجوم آوردند و تا  ۷۰درصد سود دریافت کردند. سودی که اصلاً در هیچ کاری توجیه اقتصادی ندارد.

دادستان کرمانشاه گفت: سودی که به آنها پرداخت می شد، از آورده سرمایه گذاران جدید بود و سود سرمایه گذاران جدید از ورودی های جدید تامین می شد و معلوم نيست اصل سرمایه ها کجاست.

این مقام قضایی بیان داشت: وقتی دیدیم ممکن است حق و حقوق مردم ضایع شود موضوع در شورای تامین استان مطرح شد و بررسی های انتظامی آغاز گردید و نتیجه گرفتیم کار انحراف پیدا کرده و به سمت و سوی مسائل دیگری رفته است.

مجتبی ملکی با بیان اینکه مقداری از مبالغ اخذ شده توسط این فرد به خارج از کشور منتقل شده است اظهار داشت: یک میلیارد تومان نیز  به ارز تبدیل شده بود و حدود ۲میلیارد و ۸۰میلیون تومان هم آماده تبدیل به ارز بود که در هنگام بازداشت او کشف و ضبط شد.

وی افزود: تمام اموال و حساب های بانکی این فرد توقیف شده است.

ملکی دیگر دارایی های شناسایی شده متهم را شامل ۷۰ دستگاه خودرو خارجی گران قیمت، چند صد راس اسب، گاوداری و سنگ های زینتی اعلام کرد.

دادستان کرمانشاه اظهار داشت: من به عنوان مدعی العموم هدفم حفظ حقوق مردم است و به این مورد به خاطر پیشگیری از ایجاد مشکلات بزرگتر و خطرناکتر بر حسب وظیفه ورود پیدا کردم.

وی با بیان این که ممکن است در حال حاضر عده ای از مردم به خاطر این اقدام ناراحت باشند خاطرنشان کرد: مردم یقین داشته باشند در آینده از نتیجه کار مطلع شوند از دستگاه قضایی تشکر می کنند.

ملکی گفت: در حال حاضر قرار نیست پولی به مردم داده شود. در این مرحله به دنبال شناسایی اموال متهم و میزان طلب مردم هستیم بعد به مرور باقی امور را پیگیری می کنیم.

دادستان کرمانشاه با بیان این که متهم از  ۲۰هزار نفر تا کنون حدود ۲۱۸میلیارد تومان  اخذ کرده اظهار داشت: افرادی که در مکتب گلیم و گبه کرمانشاه سرمایه گذاشته اند به کلانتری های ۱۶گانه کرمانشاه و سایر شهرستانها، پاسگاه ها و ادارات آگاهی مراجعه کنند و به پر کردن فرمهایی که در اختیارشان قرار داده می شود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: متهم رقم دقیق وجوه اخذ شده را نمی داند. اطلاعاتی را هم که ما در اختیار داریم از طریق حسابدار وی به دست آمده است که او نیز فعلاً بازداشت است.

ملکی گفت: در این که برخی مسئولین استان در این باره قصور داشته اند شکی نیست و با قصور کنندگان برخورد خواهد شد.

وی متذکر شد: به کسی اجازه نمی دهیم از آب گل آلود ماهی بگیرد. همه چیز تحت کنترل سربازان گمنام امام زمان است وبه شدت با کسانی که بخواهند اذهان عمومی را دچار تشویش کنند برخورد خواهیم کرد.

دادستان کرمانشاه به دیگر شرکت هایی که تحت عناوین مختلف در گوشه و کنار شهر به اخذ وجه از مردم اقدام می کنند هشدار داد و گفت:  این افراد بدانند که چشم تیزبین اطلاعاتی و امنیتی استان آنها را رصد می کند.

وی از مردم خواست مواظب اموالشان باشند و در چنین کارهایی مشارکت نکنند.