منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

درمانگاه‌ دندانپزشکي «کربلا» افتتاح‌ شد

هفته نامه شهرمن / شماره 55 / 13 آذر 1397


Maghsoudi

با شعار ارائه‌ي خدمت بي منت و احترام به همه‌ي اقشار جامعه،

درمانگاه‌ دندانپزشکي «کربلا» افتتاح‌ شد

عكس و گزارش: شهرمن – شبنم مايلي ، احسان رضايي

درمانگاه دندانپزشکي کربلا با به روزترين تجهيزات دندانپزشکي با حضور جانشين فرماندهي سپاه حضرت نبي اکرم (ص)، جمعي از اعضاي شوراي فرماندهي سپاه استان، مسئولين آستان قدس رضوي،جمعي ازمسئولان قرارگاه سازندگي سپاه، مسئول تامين درمان بسيجيان استان، مسئولان بهداشت و درمان سپاه حضرت نبي اکرم (ص) و مراکز درماني سپاه استان، فرمانده بهداري لشکر29 حضرت نبي اکرم (ص) ونماينده فرمانده لشکر نبي اکرم(ص)، رئيس دانشگاه علمي کاربردي خضراء اسلام آباد غرب، تعدادي از رزمندگان و بسيجيان هشت سال دفاع مقدس، برخي مسئولان بازنشسته شرکت نفت، گروهي از پزشکان و متخصصان حوزه دندانپزشکي در کرمانشاه افتتاح شد. جانشين فرماندهي سپاه حضرت نبي اکرم (ص)، در آئين افتتاحيه درمانگاه کربلا گفت: سپاه پاسداران در اين مقطع زماني در تمام زمينه ها پيشتاز است به خصوص در مسائل بهداشت درمان و مراکز درماني.
سرهنگ مرادي افزود: در هر جايي و مکاني که مردم، دولت و کشور نياز داشته باشند سپاه پاي کار ايستاده است و نقش عمده اي در مسائل ايفا مي کند. بسياري از دوستاني که در سيستم بهداشت و درمان منتسب به سپاه بوده اند و يا به سپاه گرايش داشته اند، هم اکنون با ايجاد مرکز درمانگاهي منبع خيري براي مردم هستند.
وي بيان کرد: اين مراکز به عنوان مراکز خدمات دهي به مردم که در حال ارائه‌ي خدمات به قشر عظيم مردم به خصوص خانواده بسيجيان، ايثارگران و در رأس آنها خانواده‌ي معظم شهدا و جانبازان هستند، در واقع نمايندگان سپاه در قالب مديريت شخصي در حال ارائه خدمات مي‌باشند.
جانشين فرماندهي سپاه حضرت نبي اکرم (ص)، گفت: سرهنگ مقصودي در سيستم بهداشت و درمان سپاه بودند و بسيار در حوزه‌ي کاريشان تلاش کردند. حالا هم با يک اقدام خوب با ايجاد درمانگاه دندانپزشکي در حال خدمت به مردم هستند. وي افزود: يکي از امتيازات اين درمانگاه داشتن اسم مقدس کربلا است. قطعاً فردي که اسم کربلا را روي مرکز درمانگاهي بگذارد بايستي متناسب با اسم آن مسئوليت و تعهد داشته باشد. مطمئناً اين نام به نيت خاصي گذاشته شده است.
مدير درمانگاه دندانپزشکي کربلا در حاشيه‌ي آيين افتتاحيه‌ي اين مرکز در گفتگو با خبرنگار شهرمن گفت: من بيش از 17 سال در مراکز بهداشتي و درماني فعاليت کرده ام و به نيازهاي بهداشتي و پزشکي مردم واقف هستم. طبق تجربه، بررسي و مشورتي که با تعدادي از متخصصين و کارشناسان حوزه‌ي درمان انجام داديم به اين نتيجه رسيديم که تأسيس يک درمانگاه دندانپزشکي در اين منطقه ضروري به نظر مي رسد.

Karbala_

 

سرهنگ محمد مقصودي افزود: درمانگاه راه کربلا در سه راه 22 بهمن قرار دارد. در اين نقطه از شهر نياز به وجود يک درمانگاه دندانپزشکي احساس مي شد. براي جانمايي واقعاً کار کارشناسي و تحقيقي انجام شد. بعد از پنج يا شش ماه تلاش و کوشش و کار زيربنايي بالاخره توانستيم با کمک خداوند و با تلاش و همکاري دوستان و همکاران ارجمندي مانند آقاي دکتر آزادي، آقاي دکتر مهدي آبادي و تعدادي از خيرين اين مرکز را تأسيس کنيم.
وي با اشاره به ويژگي هاي درمانگاه دندانپزشکي راه کربلا اظهار کرد: اين درمانگاه به صورت شبانه روزي به مراجعه کنندگان خدمات ارائه مي کند و در دسترس عموم قرار دارد. يعني هر ساعتي از شبانه روز بيماران مي توانند به اينجا مراجعه کنند. همچنين ارائه‌ي خدمات در اين درمانگاه دولتي است به اين معني که گرچه درمانگاه خصوصي است اما ما با بيمه هاي مختلفي قرارداد داريم و اين قراردادها باعث دولتي شدن نرخ خدمات ما شده است. وي افزود: يک تخفيف ويژه هم براي رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس در نظر گرفته‌ايم. مقصودي بيان کرد: افرادي که با کارت بسيج مراجعه کنند يا مفتخر به داشتن سوابق بسيجي باشند بين 10 تا 20 درصد از تخفيفات ويژه بهره‌مند مي شوند. اين يکي از امتيازاتي است که ما براي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نظر گرفته ايم. البته من معتقدم بنا به گفته‌ي مقام معظم رهبري، آحاد مردم خود بسيجي هستند يعني تمام مردم بسيجي هستند. پس ما سعي مان بر اين است که به عموم مردم خدمات يکساني ارائه دهيم.
وي متذکر شد: به هر صورت تلاش مي کنيم چند درصد کمتر يا بيشتر به همه‌ي مراجعين تخفيف بدهيم. يکي از شعارهاي ما اين است که وظيفه ما ارائه خدمات بي منت با و احترام به همه‌ي مردم است.
محمد مقصودي با بيان اينکه هر فردي از هر طبقه و قشري زماني که به اين درمانگاه مراجعه کند بدون گرفتن خدمات و رفع نياز درماني اش از اينجا بر نمي‌گردد، اظهار كرد: گاهي ممکن است فردي از نظر مالي مشکل داشته باشد؛ ما سعي مي کنيم به صورت اقساط با آن فرد هزينه‌ي درمان را حساب کنيم.
وي گفت: اسم درمانگاه ما کربلا است. اگر خدا قبول کند ما خودمان از قبل افتخار بسيجي بودن را داشته ايم و داريم و منتسب به اين جايگاه بزرگ بوده ايم و هر چه که داريم همه از وجود بسيجي بودن و کربلايي بودن است.
مقصودي با اشاره به نحوه‌ي انتخاب نام براي درمانگاه کربلا بيان کرد: تعدادي از دوستان ما و پزشکان عزيز اسم هاي زيادي پيشنهاد کردند اما تنها نامي که به نظرمان از هر لحاظ مقدس و از هر لحاظ ما را مجبور مي‌کند که بيشتر در راستاي خدمت به مردم تلاش کنيم اسم کربلا بود که خوشبختانه مورد تاييد دانشگاه علوم پزشکي هم قرار گرفت.
وي افزود: اين نام ارزشمند وسنگين ما را بيشتر و چند برابر موظف مي کند که وظيفه مان را به درستي انجام بدهيم. زماني که اسم مقدس و اسم خاصي به مرکزي نسبت داده شود، خود به خود کارکنان آنجا همان را در وجود خود مي ببينند. کربلايي فکرمي کنند کربلايي خدمت مي دهند و کربلايي رفتارمي کنند. من در سوابق کاري گذشته ام نيز بر اين باور بوده ام. هم اکنون نيز اين مرکز را وقف اهل بيت مي دانم و برايم آنقدر تقدس دارد که تا آنجا که در توان دارم تلاش مي کنم خانواده ها و تمام افرادي که به اينجا مي آيند با آرامش و اعتماد خدمات درماني بگيرند.
وي با اشاره به اينکه تمامي خدمات دندانپزشکي در مرکز کربلا ارائه مي شود، گفت: ايمپلنت، ارتودنسي، زيبايي، جراحي ريشه، پر کردن، دندانسازي ثابت و متحرک و عکسبرداري در اين مرکز انجام مي شود. همچنين همه‌ي دندانپزشکاني که در اين مرکز حضور دارند از متخصصين حوزه هاي مختلف دندانپزشکي هستند. وي با اشاره به اينکه تمام خدمات در مرکز کربلا طبق دستورالعمل هاي دانشگاه علوم پزشکي انجام مي شود، تصريح کرد: در آينده در نظر داريم که ساختمان درمانگاه را با توجه به اينکه سه طبقه دارد، توسعه داده و مراکز درماني ديگري هم جهت رفاه حال همشهريان ارزشمند مان ايجاد کنيم. مقصودي بيان کرد: با وجود اينکه در اين زمان مردم دچار مسائل اقتصادي هستند، از مسئولان تقاضا دارم در تمامي کارهاي خود و خدماتشان انصاف را رعايت کنند و به حال مردم توجه داشته باشند. مردم ما لياقت و ارزششان بيشتر از اين خدماتي است که به آنها ارائه مي شود. ما منتي بر سر کسي نداريم. اين مردم هستند که ما را حفظ کرده اند و اين ما هستيم که به وجود اين مردم بستگي داريم. اگر اين مردم نباشند ما هم نخواهيم بود. پس چه خوب است انصاف خود را به خرج دهيم و خدا را در نظر بگيريم و آنچه مي توانيم و آنچه از دستمان بر مي آيد در هر زماني براي خدمتگزاري خالصانه به اين مردم ارزشمند که ولي نعمت ما هستند کوتاهي نکنيم.