منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

روحانی: رشد 5 درصدی را در سال 95 هدف گرفته ایم

82153177-70871790

1395/04/28

رییس جمهوری یکشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با بیان اینکه رقابت های سیاسی لازم اما نباید به اصل منافع ملی لطمه بزند، اظهار کرد: امنیت، هدایت های رهبری و تفاهم قوا نعمت های بزرگ است که باید قدردان آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست با تأکید بر ضرورت وحدت، همدلی و یکپارچگی در راستای توسعه کشور در راستای حفظ منافع و اهداف ملی، گفت: امروز باید با استفاده از منابع داخلی و بهره گیری از اتحاد و انسجام، امنیت، تفاهم میان قوای سه گانه و هدایت های رهبری معظم انقلاب، روند توسعه روزافزون کشور را به پیش ببریم.
رییس جمهوری با تقدیر از استقبال و میهمان نوازی باشکوه مردم این استان از هیأت دولت، گفت: برای دولت همه استان های کشور، یکسان و همگی اجزای پیکره ایران عزیز، هستند.از سوی دیگر، هر استانی ویژگی های خاص خود را دارد که باید براساس آنها، برای توسعه روزافزون همه نقاط کشور، تلاش کنیم.
روحانی با اشاره به اینکه مردم استان های مرزی کشور، مرزداران ایران اسلامی هستند، گفت: دولت در حد توان و در چارچوب قانون موظف است به استان هایی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه از کشور دفاع کرده و مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفتند، کمک کند.
رییس جمهوری، کرمانشاه را استان فرهنگ، تجارت، دلاوری ها و دروازه غرب ایران دانست و افزود: تکمیل ظرفیت های ترانزیتی و راه آهن غرب کشور ضروری و راهبردی است.
روحانی خاطر نشان کرد: وعده هایی که دولت در سفرهای استانی به مردم می دهد، به گونه ای است که تا پایان دولت باید اجرایی و نهایی شوند.
رییس جمهوری با اشاره به مشکلات موجود در کشور به واسطه کاهش میزان فروش و قیمت نفت، گفت: سال گذشته در شرایطی که برخی از کشورهای صادرکننده نفت، با مشکلات عدیده ای مواجه شده و دچار تورم سه رقمی شدند، ما به رغم همه دشواری ها موفق شدیم تورم را به سمت تک رقمی مدیریت کنیم.
روحانی کرمانشاه را استان جهاد و ایستادگی در برابر دشمن توصیف کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن این منطقه، گفت: مردم کرمانشاه امروز هم با مرزبانی از مرزهای ایران در حال جهاد هستند.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز در کشور به جهاد در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال نیاز داریم، گفت: اگر با اراده و ایستادگی در راه خدا، جهاد کنیم، خداوند ما را در راه رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.
روحانی با اشاره به ضرورت رفع معضل اشتغال جوانان در کشور، اظهار داشت: حل مشکل اشتغال در کشور، به معنای استخدام جوانان و فربه کردن دولت نیست، بلکه باید با فراهم کردن شرایط برای مشارکت جوانان در صحنه های مختلف رونق اقتصادی این مشکل را برطرف کنیم.
رییس جمهوری با اشاره به ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: زنجیره سرمایه ، تکنولوژی،تولید و بازار فروش باید تکمیل شود که در این راستا بودجه دولت محدود است و در نتیجه باید شرایط را برای جذب سرمایه داخلی و خارجی در راستای رونق دادن به اقتصاد و انجام طرح ها و پروژه ها فراهم و مهیا کنیم.
روحانی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی و اقداماتی که در دولت برای رسیدن به این هدف انجام شده است، افزود: ما باید شرایط مناسب را برای ارایه تسهیلات بانکی با نرخ پایین تدارک ببینیم و دولت منتظر سرمایه خارجی نخواهد ماند.
رییس جمهوری با بیان اینکه گفتمان و عمل همه قوا و نهادها باید رونق اقتصادی باشد، گفت: دولت طی سه سال گذشته با همه توان، علاوه بر تلاش برای حل و فصل مسأله هسته ای به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور بوده است و این تلاش ها را با هدف گذاری دستیابی به رشد 5 درصدی در سال جاری ادامه خواهد داد.
روحانی تأکید کرد: هر چه وحدت، همدلی و یکپارچگی افزایش یافته و به دنبال حاشیه ها و مسایل و موضوعات حزبی نباشیم و منافع، اهداف و امنیت ملی برایمان اصل باشد، موفق تر خواهیم بود.
رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد: استان کرمانشاه که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جهاد و دفاع بوده، امروز هم در جهاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در خط مقدم باشد.
پیش از سخنان رییس جمهوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه اهل تسنن کرمانشاه و استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات و مسایل و مشکلات استان پرداختند.