منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

شایعه ورود فاضلاب به منبع آب شهر کرمانشاه کذب است

2050571

1395/01/29

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آب شهر کرمانشاه هیچگونه مشکلی ندارد و شایعه آلودگی آب و ورود فاضلاب‌ها به منبع آب شهر کذب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، چند روزی است که مصرف آب در تعدادی از شهرستان‌های استان کرمانشاه مشکلاتی را برای برخی از شهروندان ایجاد کرده و به طور مشخص در شهرستان اسلام آباد غرب طی دو سه روز اخیر بیش از ۳۵۰ نفر به دلیل عوارضی شبیه به مسمومیت به بیمارستان اسلام آباد غرب مراجعه کردند.

معاون وزیر بهداشت نیز دیروز طی بازدیدی که از بیمارستان شهرستان اسلام آباد غرب به عمل آورد ضمن عیادت از بیماران اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است و احتمال ویروسی بودن منشأ مسمومیت وجود دارد.

در شهرستان هرسین نیز مدتی است که گل آلود بودن آب شهر و نیز قطعی آب مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و در گفتگویی که با فرماندار این شهرستان صورت گرفت یاور محمدی اعلام کرد که مشکل جدی نیست و در حال تصفیه آب هستیم.

اما مشایعاتی مبنی بر آلوده شدن آب شهر کرمانشاه و ورود فاضلاب‌ها به منبع آب شهری کرمانشاه مطرح شده که در این رابطه با توجه به حساسیت موضوع، صحت و یا عدم صحت این مسئله را از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جویا شدیم.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: آب شهر هیچ مشکلی ندارد و تاکنون هیچگونه گزارش و موردی از ورود فاضلاب به آب شهر کرمانشاه نداشتیم و آلوده شدن آب شهر به فاضلاب را تکذیب می‌کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اما در خصوص وضعیت مسمومیت‌های شهرستان اسلام آباد غرب نیز گفت: اوضاع کنترل شده است و مسمومیت هایی که برای برخی افراد ایجاد شده بسیار جزیی و خفیف است.

شکیبا بیان کرد: روند مراجعات مردم به بیمارستان شهرستان اسلام آبادغرب رو به کاهش بوده و مشکل مسمومیت نیز جزیی بوده است.

وی افزود: آب شهرستان اسلام آبادغرب کاملا سالم است اما به منظور احتیاط بهتر است از آب جوشیده سرد شده برای آشامیدن استفاده شود.