منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

ششصد میلیارد تومان جریمه سرعت غیرمجاز در استان کرمانشاه ثبت شده است

2066485

1395/02/14

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: طی ۶ ماه میزان تخلف سرعت غیرمجاز بالای۹۰کلیومتر در استان کرمانشاه به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که به دلیل نداشتن کدجریمه قابل وصول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دویست و سی و یکمین نشست شورای اسلامی شهر کرمانشاه شامگاه دیشب (دوشنبه) به ریاست سید احسان احسانی  و با حضور اعضا عضو با دستور کار بررسی لوایح ارسالی به شورا برگزار شد.

یکی از لوایح مطرح شده در این نشست درخواست شهرداری کرمانشاه مبنی بر واگذاری اخذ اجارات غرفه‌ها و دکه‌های سطح شهر به بخش خصوصی بود همچنین از سوی شهرداری درخواست شد تا برای تاخیر در پرداخت اجارات ۳ درصد دیرکرد لحاظ شود که این امر عکس العمل موسوی اجاق عضو شورا را در پی داشت و وی عنوان کرد که دریافت دیرکرد حرام شرعی است و در نهایت این لایحه به کمیسیون ارجاع شد.

یکی از موضوعات بحث برانگیز در نشست امروز اقدام بانک شهر درخصوص جانمایی عابربانک ها بود که جواد جعفری عضو شورا به این اقدام انتقاد کرد و گفت: ما مصوبه‌ای به صورت کلیات برای بانک شهر مصوب کردیم اما بانک شهر چه امکاناتی با توجه به تسهیلات به شهرداری داده است.

احمدزاده در این مورد بیان کرد که دادن اختیارات به بانک شهر تبعاتی برای ما در پی دارد.

زرافشانی اما نظر دیگری داشت و بانک اختصاصی کلان شهر کرمانشاه را بانک شهر عنوان کرد و گفت: موضوع کلانشهر بودن کرمانشاه هنوز رسمیت پیدا نکرده  و مشکل آماری داریم اگر کرمانشاه به عنوان کلانشهر معرفی شود می تواند سالانه از ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه شهری بهره مند شود. از سوی دیگر باید شهرداری از بانکی اختصاصی برخوردار باشد تا سرویس مالی دریافت کند و مایه تاسف است که شهرداری با این همه دارایی توان تامین خود را ندارد.

پروژه ساماندهی آبشوران ۶ ماه است که تعطیل شده

اما رضا زین الدین عضو شورا با اشاره به بازدیدش از مرکز کنترل هوشمند معاونت ترافیک کرمانشاه بیان کرد: یک میلیارد تومان برای خرید دوربین‌های ثبت تخلف هزینه شده و در طول ۶ ماه خودروهایی که در محورهای استان سرعت غیرمجاز بالای ۹۰ کیلومتر داشتند روزانه به هزار مورد رسیده و در این مدت ۶ ماه باید ۶۰۰ میلیارد تومان جریمه دریافت شود که از این مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان سهم شهرداری می‌شد.

زین الدین ادامه داد: به دلیل اینکه برای تخلف رانندگی مذکور کد تخلف تعریف نشده مبلغ عنوان شده قابل وصول نیست و از سوی دیگر سهم ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری از این مبلغ برای ۶ پل زیرگذر و روگذر کفایت می‌کرد.

وی خواستار حضور پلیس راهور در نشست شورا برای ارائه توضیحات در این خصوص شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده بحث تعطیلی پروژه ساماندهی آبشوران بود و احمدزاده سخنگوی شورا در این مورد گفت: سال گذشته پروژه آبشوران خوب شروع شد اما ۶ ماه است که کار ساماندهی آبشوران تعطیل شده است.

پرداخت حق جلسه به اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهری به مبلغ ۱۹۵ هزار تومان به ازای هر جلسه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود به گفته زرافشانی استانداری، اداره راه، مسکن و شهرسازی، شهرداری، ترمینال و راهور اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهری هستند.

ابهاماتی در این لایحه از سوی اعضا مطرح شد از جمله تعداد جلسات این شورا، زمان جلسات و… لذا مقرر شد تا لایحه مذکور کارشناسی شود.

شهربازی کرمانشاه فعال می‌شود

باقری عضو شورا انتقادی به روند پیگیری لوایح و ‌مسائل شهری از سوی شورا داشت و بیان کرد: متاسفانه موضوعات مهم و اساسی رها شده و بعضاً مباحث پیش افتاده سریعاً مصوبه می‌گیرد. ۲ سال است که پروژه پارکینگ طبقاتی کرمانشاه تعیین تکلیف نشده و سرمایه گذار تکلیف خود را نمی‌داند باید ورودی و خروجی نامه‌ها مشخص شود نامه‌ای با تقاضای یک میلیونی سریعاً مطرح می‌شود اما سرمایه‌گذار برای پروژه پارکینگ طبقاتی ۲ سال بلاتکلیف است.

زرافشانی نیز گفت که یک سرمایه گذار بیش از یک سال است که در کرمانشاه سرگردان شده و شورای شهر زمینه کار او را فراهم نکرده و این به دلیل بی برنامگی شورا است.

جبار گوهری انتقادی به برخی نشریات محلی در کرمانشاه داشت و افزود: شورا صدای رسانه‌ای و حتی مشاور حقوقی فعال ندارد اکثر نشریات محلی با تیم شورا همراه بوده و برخی کم لطفی دارند و برخی رسانه‌های مجازی هستند که هر چه دلشان می‌خواهد به شورا افترا می‌زنند.

یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بحث تعطیلی شهربازی بود که در نهایت مقرر شد تا زمانی که اقدامات در خصوص اینکه شهرداری برای جذب پیمانکار درخواست فراخوان دهد، شهربازی با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد فعال شود تا زمانیکه  شهرداری با اخذ مشاور مربوطه شرح خدمات و موقعیت مکان و.. را ارائه و به صورت لایحه دوباره در شورا مطرح شود.

نبی کمری و کیومرث احمدی از اعضای غایب در این نشست بودند و گفته شد کیومرث احمدی به دلیل وخامت حال جسمانی در بیمارستان به سر می‌برد.