منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

شهروند نمونه‌اي ‌که باز نمونه‌ شد

شهرمن- گروه جامعه

گاهي برخي رويدادهاي زندگي هر چند کوچک و ناچيز باشند، زمينه اي فراهم مي سازند تا دانسته يا ندانسته در معرض آزمايش قرار گيريم، محک بخوريم و درس انسانيت پس بدهيم.

ماجرايي که در پي مي آيد از جمله همين اتفاقات است که در آن آزموني برگزار شد و انساني نمره ممتاز گرفت که به درخواست راوي اين ماجرا، جهت اشائه اخلاق انساني و تقدير از مردي امانتدار، براي مخاطبين نقل مي شود.

يلداي امسال شبي خاطره انگيز و فراموش نشدني را براي بانويي خير رقم زدکه کيف پولش را در تاکسي جا نهاد و هيچ اميدي براي پيدا کردنش در دل نداشت. اين کيف محتوي بسته هاي دسته بندي شده مقدار زيادي اسکناس بود که براي کمک به نياز مندان در شب يلدا کنار نهاده شده بود.

از قضا فردي که به عنوان نفر بعدي سوار تاکسي مي شود حجت الاسلام والمسلمين صادق شيري مسئول امور شهرستان ها و امور ايثارگران جمعيت هلال احمر استان است.وي که به ندرت از تاکسي استفاده مي کند، خيري در پيدا کردن اين کيف مي بيند و تصميم مي گيرد به جاي تحويل آن به راننده تاکسي خودش براي يافتن صاحب آن اقدام کند. چون کيف زنانه است از همسرش مي خواهد براي يافتن مشخصات يا آدرسي کيف را بررسي نمايد. جالب اينجاست که کارت شناسايي پيدا مي شود که نشان مي دهد صاحب کيف عضو افتخاري جمعيت هلال احمر است. با اين نشاني شماره تماس اين بانوي خير را مي يابد و در کمتر از يک ساعت از گم شدن کيف، مژده يافتنش را به صاحبش مي دهد و از او مي خواهد در همان شب پول اهدايي نيازمندان را به دستشان برساند. لازم به ذکر است حجت الاسلام شيري در سال 90 به خاطر فعاليت هاي خير خواهانه اش در هيأت حل اختلاف دادگستري و دادگاه خانواده، به عنوان شهروند نمونه برگزيده شده است. نشريه شهرمن نيز براي اين بزرگوار و تمامي انسان هاي شريف و امانتدار اين ديار سلامت و توفيق روزافزون را از خداوند متعال خواستار است.