منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

فرمانداری استیضاح شهردار کرمانشاه را قانونی اعلام کرد

1886234

1395/01/30

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: فرمانداری استیضاح آقای شعبانی را قانونی اعلام کرد و روز دوشنبه نشست انتخاب شهردار کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه یکشنبه دویست و بیست و پنجمین نشست رسمی شورای شهر کرمانشاه به ریاست سید احسان احسانی و با حضور ۱۴ عضو با دستور کار انتخاب شهردار برگزار شد.

اولویت این جلسه انتخاب شهردار بود اما در ابتدای نشست احسانی عنوان کرد که فرمانداری نتیجه جلسه کمیته تطبیق مصوبه استیضاح شهردار را هنوز اعلام نکرده و لذا جلسه را با محوریت انتخاب شهردار ادامه دهیم تا اگر مصوب شد نتیجه به فرمانداری ارسال شود و اگر استیضاح مشکل داشت روند دیگری دنبال شود.

جلسه با بررسی تعدادی از نامه‌های ارسالی به شورا ادامه یافت که دقایقی بعد سخنگوی شورا خبر از اعلام قانونی بودن استیضاح شهردار از سوی فرمانداری کرمانشاه را اعلام کرد.

سید احسان احسانی نیز گفت که روز یکشنبه در فرمانداری جلسه کمیته تطبیق مصوبه استیضاح شهردار برگزار شد و کسانیکه عضو کمیته بودند به طور ضمنی اعلام کردند که استیضاح آقای شعبانی قانونی است و اعلام نظر کردند که شورا می‌تواند برای انتخاب شهردار اقدام کند.

احسانی اصرار داشت تا در نشست یکشنبه جلسه انتخاب شهردار برگزار شود اما با مخالفت تعدادی از اعضا این جلسه به عصر دوشنبه موکول شد.

نائب رئیس شورای شهر کرمانشاه بیان کرد: جلسات متعدی برای انتخاب شهردار خواهیم داشت تا فردی که قرار است مدیریت شهری را بر عهده بگیرد انتخاب شود.

مازیار رضایی عضو شورا اظهار کرد: با یک جلسه شهردار کرمانشاه انتخاب نمی‌شود و ممکن است لیست ۳۰ نفره ارائه شود.

یکی از دستور کارهای این نشست بررسی طرح ساماندهی خودروهای نقلیه‌ای بود که در سطح شهر به امر میوه فروشی مبادرت دارند که در نهایت مقرر شد نظر کارشناسی‌تر انجام و مطرح  شود.

جبار گوهری عضو شورا در خصوص این طرح گفت: نمونه‌های اجرا شده در استان‌های دیگر بررسی و  کارشناسی شود چرا که با اجرای این طرح در کرمانشاه کار غیر قانونی را قانونی می‌کنید و این امر برای شهرداری تبعاتی در پی خواهد داشت از طرفی اجرای این طرح این ظلمی است به مغازه‌های میوه فروشی شهر که عوارض می‌پردازند.

گوهری افزود: اولویت ما این است که میوه سالم و با قیمت ارزان بدست مردم برسد از طرفی واقفیم که وضعیت اشتغال استان نیز شرایط ناهنجاری دارد.

غلامرضا باقری دیگر عضو شورا نیز از مخالفین این طرح بود و قیمت‌های پیشنهادی شهرداری را ناعادلانه دانست.

از دیگر دستورکارهای نشست روز گذشته بررسی لایحه نامگذاری معابر بود که بر اساس قانون بر عهده شورای اسلامی شهر است و پشنهادات کمیته نامگذاری در این جلسه مطرح شد و به اتفاق اعضا با مصوبه کمیسون خدمات شهری موافقت شد.

گفتنی است؛ کیومرث احمدی رئیس شورای شهر کرمانشاه در نشست دیروز غایب بود و گفته شد که به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمانی مرخصی گرفته است.