منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

«مهر» را مهرباني لازم است

عبدالله مرادی

a-moradiدهه آخر تابستان امسال متقارن شده با دهه اول ذي‌الحجه و ايام حج تمتع . امسال به خاطر بي‌کفايتي رژيم سعودي حضور حجاج ايراني در اين مراسم مقدور نشد .
از اين فرصت مي شود استفاده هايي کرد که ثوابش اگر به اندازه زيارت خانه خدا نباشد کمتر نخواهد بود.
به مهر ماه و  بازگشايي مدارس نزديک مي‌شويم و اين در حاليست که جمعي از دانش‌آموزان به خاطر نداشتن هزينه‌هاي اصلي و جانبي از تحصيل باز مي مانند و يا اينکه به دليل نداشتن لوازم التحرير، کيف و لباس نو  از حضور در جمع هم کلاسي هايشان خجالت مي کشند .
مي شود آنهايي که نيت حج داشته اند و شرايط براي اين امر فراهم نشده است با اهداء هزينه حج ،سوغات و تبرکي هايي که احيانا بايد براي دوستان و آشنايان مي آوردند و هزينه وليمه ها تعداد زيادي از اين کودکان را با سر بلندي و سرور روانه مدرسه کنند.
اوضاع بد بودجه اي دولت مدارس را به گرفتن مبالغي تحت عنوان کمک هزينه مجبور کرده است که از يک سو اگر گرفته نشود امورات مدرسه براي مدير مدرسه نمي گذرد و اگرگرفته شود خلاف قانون اساسي است.
با وجود شبکه هاي اجتماعي و نرم افزارهاي پيام‌رسان‌ مي‌توان به راحتي کمپين‌هايي براي جمع آوري کمک‌ها تشکيل داد و آنها را به دست نيازمندان رساند.
با مهرباني و بخشش مهر را به مهرباني مزين کنيم و بدانيم مي توان با کمکي حتي به اندازه هديه دادن يک مداد فردايي بهتر براي خود و فرزندانمان بسازيم .