منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

نوع درآمد شهرداری باید تغییر یابد

AR

1395/03/22

شهردار کرمانشاه گفت: طرح توسعه شهر کرمانشاه به شکلی که قائم به شخص نباشد و ادامه دار باشد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، آرش رضایی در مراسم معارفه خود به عنوان شهردار جدید کرمانشاه که در تالار باغ شهرداری کرمانشاه باحضور معاون عمرانی استاندار، فرماندارکرمانشاه و اعضای شورای شهر برگزارشد، با اشاره به اینکه حمایت همه جانبه همه اعضای شواری شهر و استانداری کرمانشاه نقطه قوتی در مدیریت وی به شمار می رود، اظهار داشت: آنچه که روش کار من محسوب می شود این است که مخالف با روش های کار روزمرگی هستم حتی اگر متهم به کم کاری شوم.
وی ادامه داد: پروژه ها نباید به تنهایی تعریف شوند بلکه باید به شکل زنجیره ای پشت سرهم قرارگیرند طوریکه با تغییر مدیریت ها پروژه ها نیز متوقف نشوند.
شهردار کرمانشاه این شیوه را نوعی ریل گذاری برای مدیریت های بعدی خواند و تاکید کرد: باید طرح توسعه کرمانشاه را در دستور کار قرار دهیم تاجائیکه که قائم به شخص نباشد بلکه عملکرد مسئولان بر مبنای این طرح توسعه ای سنجیده شود.
وی شهر کرمانشاه را از شاخص های توسعه ای شهری بسیار دور دانست و تصریح کرد: پروژه های کلان شهری کرمانشاه باید مانند میثاقی بین شهردار، شورا و مردم باشد و برای به نتیجه رساندن آن ها تلاش شود زیرا کارهای روزمره مانند آسفالت ریزی معابر و کارهای اینچنینی مدام درحال انجام است.
رضایی با بیان اینکه برنامه مداری اولویت کاری من است، خاطر نشان کرد: کرمانشاه نسبت به سایر کلانشهر های دیگر کشور محرومیت هایی دارد که برای رفع آنان گام برمی داریم.
وی از اعلام برنامه های خود برای فرصت مانده سال 95 و سال 96 تا یک ماه دیگر خبر داد و ابراز کرد: برای رصد کردن پروژه های عمرانی شهرداری با یک تیم اقتصادی از تهران مشارکت هایی صورت گرفته است.
شهردار کرمانشاه ضمن انتقاد از طرح هایی که به اتمام می رسند و سپس با هزینه های بیشتر نیاز به اصلاح دارند، افزود: شهرداری کرمانشاه از نظر درآمدی یکی از ضعیف ترین دوران خود را می‌گذراند که این به دلیل نوع درآمد آن است که باید مانند کلانشهرهای بزرگ دیگر کشور که در بورس و…سرمایه گذاری می کنند نوع درآمد مانیز تغییر یابد و کسب درآمد از طریق ساخت و ساز فراموش شود.