منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

هشدار درخصوص طلا و سکه “تقلبی” در بازار کرمانشاه

40705
1395/02/20
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص وجود سکه و طلای تقلبی در بازار کرمانشاه هشدار داد.
عباس سجادی‌راد در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: اخیراً افرادی سودجو نسبت به تهیه، توزیع و فروش انواع سکه و مصنوعات طلا و جواهرات تقلبی در بازار اقدام می‌کنند.
وی با بیان اینکه اغلب این مصنوعات تقلبی با عیارهای غیراستاندارد در داخل کشور ضرب می‌شود، ادامه داد: برخی از این طلاها نیز به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآوری کرد: در هر صورت این طلا و سکه‌ها فاقد عیار و استانداردهای تعریف شده هستند.
به گفته این مسئول، سکه‌های تقلبی که عرضه می‌شوند عیاری کمتر از 16 درصد دارند و عمدتاً به صورت وکیوم و بسته‌بندی، ویژه هدیه عرضه می‌شوند.
سجادی افزود: سایر مصنوعات طلا و جواهرات نیز فاقد کدهای استاندارد تعریف شده هستند.
وی از خریداران خواست هنگام خرید به کد استاندارد طلا توجه ویژه داشته باشند و اطلاعات طلا از جمله عیار و کد استاندارد را از فروشنده کسب کنند و در صورت حساب  طلایی که می‌خرند، قید نمایند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآوری کرد: این صورت حساب باید شامل نام، نشانی واحد صنفی، تاریخ، مبلغ دریافتی، نوع طلای فروخته شده و مشخصات آن باشد.
سجادی به مردم توصیه کرد، طلای خود را از طلافروشی‌های شناخته شده و دارای پروانه کسب معتبر تهیه کنند.
وی اظهار کرد: مردم هرگونه تخلف در خصوص انواع مصنوعات طلا و جواهر مانند تقلب، قاچاق و .. را به ذکر نوع تخلف و مشخصات فروشنده به تلفن 124 گزارش کنند.