منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

هفته “قرآن و عترت” از 18 اردیبهشت در کرمانشاه کلید می‌خورد

40594

1395/02/15

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از آغاز برنامه‌های هفته قرآن و عترت از 18 اردیبهشت ماه در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت استان از شنبه (18 اردیبهشت)، گفت: هفته قرآن و عترت تنها در هشت استان کشور برگزار می‌شود و هدف این است تا در طول این هفته با اجرای برنامه‌های قرآنی بتوانیم رنگ و بوی قرآنی به فضای استان بدهیم.

وی از تدارک برگزاری بیش از 100 برنامه در طول این هفته در استان خبر داد و اظهار کرد: در طول این هفته پنج جشنواره سرودها و نغمات قرآنی، فیلم و فیلم نامه نویسی قرآنی، تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی قرآنی، صنایع دستی قرآن و عترت و هنرهای تجسمی قرآنی در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در طول این هفته همایش تجلی قرآن و حدیث در آیینه شعر فارسی و کردی و نیز مسابقات قرآن کریم در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از استقبال گسترده هنرمندان استان از این برنامه‌ها خبر داد و اظهار کرد: بیش از 1200 اثر به دبیرخانه این پنج جشنواره و همایش ارسال شده که پس از داوری آثار، از برگزیدگان آنها در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: همزمان با مراسم افتتاحیه، نمایشگاه کتاب و نرم افزار قرآنی نیز در محل مسجد معتضدی برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین همزمان با این مراسم نمایشگاه هنرهای تجسمی در تالار شهید آوینی و نمایشگاه صنایع دستی قرآنی در محل تالار انتظار آغاز بکار خواهد کرد.

رحیمی زنگنه اظهار کرد: در کنار همه این برنامه‌ها در تمامی شهرستانهای استان نیز در طول این یک هفته برگزاری محافل انس با قرآن را خواهیم داشت و ده‌ها محفل انس با قرآن نیز در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

رحیمی زنگنه از برگزاری آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت در روز پنجشنبه (23 اردیبهشت) خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود، مسئولینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهند داشت و در این مراسم از بزرگترین تابلوی محرق جهان با موضوع سوره “کوثر” نیز رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان یادآور شد در برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت استانداری، شورای شهر و شهرداری کرمانشاه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری و مشارکت داشته‌اند.