منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

پارک جنگلی سراب قنبر یک پارک سمبلیک در غرب کشور

photo-shahreman-0818a

1395/08/18

شهرمن – گروه خبر

طی مراسمی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور،استاندار،فرماندار و شهردار استان آیین کلنگ زنی پارک جنگلی سراب قنبر کرمانشاه برگزار شد.

آرش رضایی شهردار کرمانشاه در این مراسم  اظهار کرد: مجموع وسعت پارک سراب قنبر کرمانشاه دو هزار هکتار است که امروز عملیات اجرایی فاز اول آن به مساحت 200 هکتار آغاز خواهد شد.
رضایی گفت: بررسی این پارک از سال 1381 شروع شد، اما به دلیل تغییرات مدیریتی همینطور باقی ماند و امروز با تحویل حدود 200 هکتار زمین از راه و شهرسازی به شهرداری، عملیات اجرایی این پروژه شروع می شود.
رضایی با بیان اینکه همزمان با تکمیل بررسی ها، کار اجرای این پروژه نیز انجام خواهد شد، گفت: مشاور این پروژه از سرآمدان کشور در حوزه احداث پارک جنگلی است و این مجموعه به یک پارک سمبلیک در غرب کشور تبدیل می شود. 30 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای فاز اول این پروژه است که قرار است 35 هزار اصله درخت از گونه هایی متناسب با منطقه کاشت شود.

وی بیان داشت:مناطق تفریحی کرمانشاه در بخش شمالی شهر قرار دارد، همین مساله سبب ایجاد ترافیک سنگین در روزهای تعطیل در این منطقه می شود که ایجاد این پارک می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.
رضایی افزود: پارک های شرقی وغرب تاق بستان مجموعا 140 هکتار وسعت دارند.

وی درپایان افزود: دستگاه‌های نظیر آب و فاضلاب، آب منطقه ای، شرکت برق، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در اجرای این پروژه شهرداری را یاری می نمایند.

photo-shahreman-0818b