منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

پس‌ لرزه ‌فقط ‌يک ‌شوخي ‌بود

ماجراي ويدئويي که در فضاي مجازي پخش شد

 

پس‌ لرزه ‌فقط ‌يک ‌شوخي ‌بود

1396/10/12

شهرمن – گروه جامعهAMIR

چند هفته‌ي پيش فيلمي در فضاي مجازي منتشر شد که در آن وحشت خانواده اي کورد را در هنگام آمدن پس لرزه نشان مي داد. پس از انتشاراين فيلم توسط کانال خبري “شهرمن”، جواني با ما تماس گرفت و گفت که اين ويدئو تنها يک شوخي بوده و پس لرزه اي در کار نبوده است. چند روز بعد امير پژاوند، جوان زلزله زده‌ي سرپل ذهابي با دعوت ما به دفتر نشريه آمد و ماجراي اين ويدئو را برايمان تعريف کرد.

او نقل کرد: پس از زلزله به اصرار يکي از اقوام به تهران رفتيم. هنگام بازگشت سري هم به به منزل دختر عموي پدرم در ساوه زديم. در حال استراحت بوديم. حدود ساعت 12 پسر دختر عموي پدرم از سرکار برگشت. چند دقيقه بعد ناگهان صداي سينماي خانگي را بالا زد و برنامه اي که صداي شکستن شيشه بود را روشن کرد و چون نزديک ما پنجره‌ي شيشه اي بود فکر کرديم زلزله آمده و همگي به سمت بيرون فرار کرديم. وقتي نزديک در رسيديم فهميديم اين فقط يک شوخي بوده است و از زلزله خبري نيست. اين ويدئودر پيج اينستاگرام خود من9650 بازديد کننده داشت.

پژاوند گفت: شب زلزله ما سرپل ذهاب نبوديم من منزل پدربزرگم در کرمانشاه بودم. پدر و مادرم هم در راه بازگشت به سرپل ذهاب بودند. بعد از زلزله عموي من فوري با پدرم تماس گرفت و گفت حرکت نکنيد زلزله آمده و شهر با خاک يکسان شده، کوه ريزش کرده و جاده بسته شده است. منزل ما در اين زلزله به طور کامل تخريب شد.

او ادامه داد: صبح پس از زلزله من به سمت سرپل حرکت کردم وقتي به شهر رسيدم به خودرو ها اجازه ي ورود نمي دادند بدليل اينکه تعداد مصدومين و فوت شدگان خيلي زياد بود. من قبل از شهر پياده شدم و بقيه مسير را پياده رفتم وقتي مردم را در آن حال ديدم خيلي شکه شدم. نميدانستم بايد چکار کنم. حتي يکي از دوستان من ديوار روي سرش خراب شده بود و به کما رفته بود. اين جوان سرپل ذهابي بيان کرد: از نظر امداد رساني ارتش سنگ تمام گذاشت و هلال احمر هم روز بعد به منطقه آمد، روز دوم وقتي هليکوپترهاي ارتش، سپاه و هلال احمر به منطقه رسيدند امدادها بيشتر شد.

اميرپژاوند گفت: متولد 1378 هستم و رشته‌ي تحصيلي ام کامپيوتر است اما عاشق عکاسي هستم. پس از مدت ها يک دوربين دست دوم خريدم و يک قطعه عکس هم با آن نگرفته بودم که زير آوار له شد.