منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

کرمانشاه تا پایان سال از نخاله‌های ساختمانی پاکسازی می‌شود

41348

1395/03/18

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از وجود 30 تا 40 میلیون تن نخاله ساختمانی در حاشیه شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این میزان نخاله تا پایان امسال پاکسازی خواهد شد.
امیر رحیمی در حاشیه مراسم پاکسازی نخاله‌های ساختمانی منطقه پنج کرمانشاه که امروز (18 خرداد) و به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه حدود 30 تا 40 میلیون نخاله ساختمانی در شهر کرمانشاه و حاشیه شهر دپو شده، اظهار کرد: پاکسازی این نخاله‌ها از ابتدای امسال آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون پاکسازی نخاله‌های مناطق یک، دو، سه و شش شهرداری انجام شده است، یادآوری کرد: امروز هم پاکسازی منطقه پنج را آغاز کردیم.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: تا پایان امسال که به عنوان سال زمین پاک نامگذاری شده، تمام نخاله‌های ساختمانی سطح شهر کرمانشاه را جمع‌آوری می‌کنیم.
به گفته این مسئول، پاکسازی نخاله‌های ساختمانی نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله محیط زیست، راهنمایی و رانندگی، رسانه‌ها و البته خود مردم است.
رحیمی معتقد است، تا زمانی‌که فرهنگ ریختن نخاله در حاشیه شهر اصلاح نشود، این پاکسازی‌ها بی‌نتیجه خواهد بود.
وی تاکید کرد: ستادی به نام “ستاد نخاله” تشکیل شده که در قالب این ستاد همه افرادی که در زمینه حمل و جابجایی نخاله‌های ساختمانی فعالیت دارند باید برگه تردد داشته باشند.
فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از برخورد جدی با تخلیه کنندگان نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر خبر داد.
وی افزود: از مردم انتظار داریم شماره خودروهای متخلف را به شهرداری، فرمانداری، سامانه 137 شهرداری و یا پلیس 110 اطلاع دهند.
به گفته فرماندار کرمانشاه، با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد خوبی با خودروهای حمل نخاله متخلف صورت گرفته و جریمه سنگین، توقیف و … برای آنها در نظر گرفته شده است.
رنجبر همچنین از پیگیری برای نهایی شدن سایت بازیافت نخاله ساختمانی کرمانشاه در روستای “اشرف آباد” – بالاتر از سایت بازیافت زباله- خبر داد و تصریح کرد: در انتظار نهایی شدن زمین با همکاری شهرداری و شورای شهر هستیم و به محض تعیین تکلیف زمین، این سایت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.