منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

يک ‌جلد ‌کتاب ‌بهاي‌ بازسازي ‌تالار‌شهر ‌هرسين

شهرمن / شماره 49 / 12 تیر1397

shirzady2

در آيين نقد و بررسي کتاب خاک، درخت و مادربزرگ صورت گرفت

 

يک ‌جلد ‌کتاب ‌بهاي‌ بازسازي ‌تالار‌شهر ‌هرسين

 

 

شهرمن – گروه فرهنگ

آئين نقد و بررسي و رونمايي از چاپ سوم کتاب خاک، درخت و مادربزرگ نوشته‌ي «شيرين شيرزادي» در شهرستان هرسين برگزار شد.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان هرسين در اين برنامه گفت: کتاب زاييده‌‌ي فکر و انديشه نويسنده با الهامات وي از شرايط و موقعيتي است که در آن قرار دارد و شخصي که کتاب را مطالعه مي نمايد در واقع با دنيايي بدور از دنياي خود آشنايي پيدا نموده و با ديگر همنوعان خود به همدردي و هم انديشي مي پردازد.

ملکيان افزود: نويسندگان هنرمنداني هستند که فکر و جان خواننده را بدون لحظه اي ترديد با خود همراه مي سازند تا نکته اي را به وي بياموزد. کتاب خاک،درخت و مادربزرگ نيز مطمئناً کتابي گرانبها خواهد بود که مي تواند جايي را براي خود در ميان علاقمندان به کتابخواني بيابد.

وي همچنين به محدوديت هايي که هنرمندان شهرستان هرسين با آن مواجه اند اشاره کرد و بيان داشت: سالن مجتمع فرهنگي هنري شهرستان حدود يکسال پيش دچار حريق شده است و اکنون مردم هرسين حتي از داشتن سالني براي برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري محروم هستند. ملکيان از مديرعامل مجتمع توليدي جهان فولادغرب که در اين برنامه حضور داشت، تقاضا کرد که در بازسازي سالن مجتمع فرهنگي هرسين مشارکت کند.

shirzadyپروين دخت داووديان از فعالان اجتماعي استان نيز در اين برنامه با بيان اينکه فرهنگ زيربناي توسعه است گفت: نبايد استعدادهاي جوان را در شهرستان ها فراموش کنيم. نياز است که خيرين در فراهم ساختن زيرساخت هاي فرهنگي در شهرستان ها براي رشد و بالندگي افراد مستعد و ارتقاء فرهنگي جامعه کمک کنند. وي از جهانبخش شکري رئيس خانه صنعت، معدن وتجارت درخواست کرد براي فراهم آوردن مکاني فرهنگي در شهرستان هرسين پيش قدم شود. جهانبخش شکري از درخواست سخنرانان استقبال کرد و يک جلد از کتاب خاک، درخت و مادربزرگ را به بهاي بازسازي سالن مجتمع فرهنگي هرسين خريداري کرد.

اين مراسم با پخش کليپي از داستان کتاب، اجراي نمايش و اجراي موسيقي توسط هنرمندان شهرستان هرسين و خواندن داستان کوتاه و شعر توسط  چند نفر از اعضاي موسسه ادبيات و ژيان هرسين ادامه يافت.

شيرين شيرزادي نويسنده کتاب “خاک،‌درخت و مادربزرگ”، پس از پايان بخشي که به نقد و بررسي کتاب خاک، درخت و مادربزرگ اختصاص داشت، با ارائه‌‌ي توضيحاتي در خصوص اين کتاب گفت: شخصيت اصلي اين کتاب که همان مادربزرگ است واقعي بوده و بخش زيادي ازاين داستان شامل روايت هايي است که در دنياي حقيقي اتفاق افتاده اند. وي يادآور شد که فوائد فروش حاصل از کتاب خاک، درخت و مادربزرگ از همان چاپ اول به کودکان سرطاني اختصاص يافته است.

در  ادامه‌ي اين مراسم با اهداي لوح تقدير از شيرين شيرزادي تقدير به عمل آمد.

بخش امضاء کتاب و گرفتن عکس يادگاري با نويسنده پايان بخش اين برنامه بود که توسط مدعوين به اين آئين اضافه شد.

اين مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان هرسين و با همکاري مؤسسه ادبيات و ژيان هرسين برگزار گرديد.