منوی دسته بندی
پایگاه‌اطلاع‌رسانی

کلیپ آوازی «دیار پهلوانان»

1396/10/19

Diar e Pahlavanan

images  دانلود کلیپ «دیار پهلوانان» 

 

کلیپ آوازی «دیار پهلوانان»

تهیه شده در پایگاه اطلاع رسانی شهرمن

آواز: دکتر جواد کریمی

شعر: حمید تقدیمی

فیلم، عکس، تدوین، موسیقی تیتراژ پایانی: شهرمن (امیرپویا قدسی – بنفشه رضایی)

شهرمن – گروه فرهنگ و هنر

دکتر جواد کریمی

Dr-Karimiدکتر جواد کریمی متولد 3 اسفند سال 1316 در شهر کرمانشاه است. وی به پدر و بنیانگذار علم تربیت بدنی استان کرمانشاه ملقب است. دکتر کریمی در سال ۱۳۳۸وارد دانش سرای عالی تهران شد و سه سال بعد به عنوان فارغ التحصیل رشته ی تازه تاسیس تربیت بدنی در شهرستان قصر شیرین مامور به خدمت شد.

وی که سابقه ی قهرمانی کشتی در وزن ششم مسابقات دانشگاه های کشور و داوری مسابقات قهرمانی کشور را داشت به عنوان مدیر فنی تربیت بدنی شهرستان قصر شیرین منصوب شد. گستردن تشک کشتی برای اولین بار در قصر شیرین، فعال کردن ورزش بانوان در این شهرستان و برگزاری مسابقات دو ومیدانی قهرمانی استان در قصرشیرین از جمله اقدامات موثر وی در این دوران می باشد.

وی در سال ۱۳۴۷ توسط شورای شهر قصر شیرین به عنوان اولین شهردار دارای تحصیلات دانشگاهی شهرستان قصر شیرین انتخاب گردید. در این دوره ضمن احداث فضای سبز و تفریجگاهی زیبا در تپه عیسی و موسی قصرشیرین، که هنوز هم باقی است، خدمات شایسته ی دیگری به ورزش این شهر می کند. از جمله ی این اقدامات می توان به احداث استخری روباز برای جوانان اشاره نمود. دکتر کریمی عاقبت برای گریز از سنگ اندازی ها و زد و بندهای استاندار و فرماندار وقت استعفا می دهد و به سمت رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان منصوب می گردد. در این دوران برای اولین بار دستگاه های ورزشی را برای دانشجویان و ورزشکاران از کشور ژاپن به ایران وارد می کند می سازد.

وی درسال 1354 به آمریکا سفر می کند و موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس و دکترای تربیت بدنی از دانشگاه پیتسبرگ ایالت پنسیلوانیا می شود. همزمان با پیروزی انقلاب به ایران باز می گردد و کتاب تاریخ تربیت بدنی جهان را به نگارش در می آورد. این کتاب که به چاپ پنجم نیز رسیده است، سال ها به عنوان کتاب مرجع در مقطع کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه های کشور تدریس می شود.
دکتر جواد کریمی پس از پایه گذاری رشته تربیت بدنی در دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد خوراسگان به عنوان تنها استادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان ، از این دانشگاه خداحافظی و به منظور پایه گذاری دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه به زادگاهش مراجعه می کند.

دکتر کریمی از عنفوان کودکی با هنر موسیقی انس و الفت داشت. وی که در خانواده ای فرهنگی و هنردوست پرورش یافته بود زیر نظر استاد حسین داوودی به فراگیری هنر آواز و مکتب آوازی کرمانشاه پرداخت و به طور قطع می توان گفت تنها یادگار حال حاضر این مکتب آوازی می باشد.

او با بسیاری از هنرمندان بزرگ موسیقی ایران از جمله استاد حسن کسایی، استاد جلیل شهناز و … دوستی و الفتی دیرینه داشت . این دوستی باعث گردید هنر وی اصالتی مثال زدنی پیدا کند.

صدای وی که از زلالی و شفافیتی مخملین برخوردار است، همچنان در آستانه ی هشتاد سالگی نزد اهالی هنردوست کرمانشاه و قصر شیرین مشهور و فراموش نشدنی است.

آلبوم خالو ریوار با صدای وی سال گذشته به جامعه ی موسیقی عرضه شد. این مجموعه، متشکل از ملودی های فولکلورکرمانشاهی است و نزدیک ترین روایت به روایت استاد حسین داوودی می باشد.

شهرمن در زمستان سال 1394 مصاحبه ای با این استاد هنرمند با عنوان «مصاحبه با پدر علم تربيت بدني كرمانشاه /مربيان‌ آگاه مي‌توانند سلامت‌ جامعه ‌را ‌تضمين ‌كنند» انجام داده است.

حمید تقدیمی

Hamid Taghdimiحمید تقدیمی شاعر جوان افغانی متولد 13 شهریور ماه سال 1372 ولایت سمنگان کشور افغانستان است. این شاعر مهاجر افغانی پس از زلزله ی 7.3 ریشتری مناطق غربی استان کرمانشاه، با سرودن شعر «دیار پهلوانان» با زلزله زدگان و هموطنان ایرانی ابراز همدردی نمود.